Ред Бул обяви триумфално подписването на договор с водещия дизайнер във Формула Ейдриан Нюи. Във вторник бившият главен дизайнер на Макларън подписа с австрийския отбор, съобщи  Autosport.com

"Това е страхотно попълнение за нас, " заяви боса на отбора Кристиян Хорнър, след като потвърди привличането на Нюи. "Ако трябва да избирам между него и Шумахер, винаги бих предпочел Ейдриан. Той е от такава величина."

"Мисля, че това изпраща точното послание, че сме напълно сериозни и показва какво искаме да направим и какво искаме да постигнем."

Изработените от Нюи болиди спечелиха поредица от титли след 1990 с Уилямс и Макларън. Поради тази причина, той е считан за водещият специалист по аеродинамика във Формула 1. Шумахер от своя страна е най-успешният пилот в Историята на Формула 1, със седем титли и 84 победи от дебюта си през 1991.

Хорнър, който приключи първия си сезон начело на Ред Бул, след като Австрийския милиардер Дитрих Матешиц собственик на енергийната напитка купи Ягуар от Форд, заяви че е имал разговори с Нюи от известно време.

"Приказвали сме с Ейдриан от време на време през сезона, предимно общи разговори и след последното състезание  срещите  зачестиха," призна Хорнър. "Той е ентусиазиран за ново предизвикателство и сме доволни, че успяхме да го привлечем при нас."

Нюи опита да се присъедини към Ягуар през 2001, когато американецът Боби Рейхъл бе начело на отбора, но бързо промени намеренията си и остана в Макларън.

Хорнър заяви, че идването на Нюи в наследника на Ягуар е  "чисто съвпадение и до известна степен ирония на съдбата". Договорът  този път е абсолютно окончателен, допълни той.

"Ейдриан е доволен от решението си. Не съм запознат в детайли какво се е случило предишният път, но сега той информира Макларън и е свободен агент от края на Януари," каза Хорнър.

Въпреки сумите хвърляни от Матешиц във Формула 1, включително и покупката на закъсалия Минарди и преименувайки го на "Скуадра Росо Торо", Хорнър заяви че Нюи не е подмамен от парите.

"Мотивацията на Ейдриан  не е финансова. Той иска да поеме предизвикателство с по-малък отбор. Имам много добри отношения с него и мисля, че той вижда въодушевлението което цари в тима."

Ред Бул завърши на седмо място този сезон, но ще има двигатели на Ферари за следващия шампионат  и се надява на значително подобрение.

Хорнър заяви, че Нюи може би ще иска да се запознае с техническия отдел в Ред Бул, чйито втори аеродинамичен тунел в Бедфорд ще започне да функционира на 1 Декември, преди да се съсредоточи над дизайна на колата за 2007 година.

"С ключовите назначения, които направихме през последните 9 месеца вече имаме много силен технически екип. Това ни прави конкуренти с почти всяка техническа група  във Формула 1."

"Трябва да направим стъпка напред следващата година. Този напредък трябва да се изразява във влизане в челните 6 отбора при конструкторите, в идеалният случай в топ 5. След това през 2007... истинските дивиденти и въздействието от идването на Ейдриан Нюи ще започнат да се усещат," завърши Хорнър.