В продължение на почти 23 години в спортния свят не беше обявяван траур заради самолетна катастрофа. Тази сутрин обаче това се случи, след като бразилският футболен отбор Чапекоензе пътува в самолета, който се разби в Колумбия. Загиналите вече са 77 души от общо 81. Футболната федерация на Южна Америка веднага отложи всички мачове под нейна егида. За жалост, това не е първият подобен инцидент, при който загиват футболисти. Ето и инцидентите с най-известните състезатели:

4 май 1949 г., Торино

В края на 40-те години на миналия век Торино е един от най-добрите клубове в Италия, изпреварвайки дори съседите от Ювентус. От 1946 до 1948 г. "биковете" печелят скудетото три пъти с капитан Валентино Мацола, баща на легендарния Сандро Мацола. На 4 май Торино се завръща от Лисабон от приятелски мач с Бенфика (3:4). Настроението на футболистите се приповдига след срещата с техните приятели от Милан в Барселона. Самолетът на Мацола и компания каца в там, за да зареди с гориво. Но над Северна Италия се лее проливен дъжд, видимостта е силно ограничена и пилотът губи ориентация. Той е ветеран от войната и решава да използва базиликата на хълма, за да приземи самолета. Преценката му обаче е ужасяваща и секунди по-късно машината се разбива. За броени минути всички на Апенините разбират за инцидента и хора от града се катерят по хълма в опит да спасят някого. Но напразно, всички 31 пътници на борда загиват.

6 февруари, 1958, Манчестър Юнайтед


Това е един от най-легендарните отбори на Манчестър Юнайтед. Той остави незаличима следа в сърцата на феновете по цял свят. Тогава тимът гостува на Цървена звезда за КЕШ, измъква 3:3 в Белград и вече се заканва на съперника си на 1/2-финалите Реал Мадрид. Всички проблеми обаче започнаха в Мюнхен. Там самолетът каца, за да презареди и след два неуспешни опита за излитане, екипажът е готов да отложи полета. В крайна сметка се прави трети опит, който завършва с трагедия. При него пилотът Кей Реймънд изкрещява: "Господи, няма да излетим…", след което машината се удря зверски в намираща се наблизо сграда. Избухват пламъци и след 54 кошмарни секунди "Бебетата на Мат" вече ги няма. 21 души загиват на място, включително осем футболисти. През 1960 г. на югоизточната трибуна на "Олд Трафорд" е поставен часовник. От горната му част е изписана датата 6 февруари 1958, а отдолу Мюнхен. Всяка година на трагичния ден стрелките му спират в момента на катастрофата – 15 часа и 4 минути.

7 юни, 1989 г., холандските футболисти

Футболният свят можеше да загуби Франк Рийкард и Рууд Гулит в пика на славата им. Те трябва да са на борда на самолет Douglas DC-8, пътуващ до Суринам, откъдето са корените на звездите. За щастие, двамата не тръгват за страната, където трябва да участват на турне с три местни клуба. Рийкард, Гулит, Арон Винтер и Брайън Рой не се качват на полета, защото трябва да се готвят за новия сезон. И това решение спасява живота им. При кацането в Парамарибо пилотът допуска грешка, крилото се закача в дърво и от 187 души на борда оцеляват само 11. 14 футболисти загиват на място, а един три дни по-късно в болница.

Пахтакор, 11 август 1979 г. (17 играчи и треньори)

Тимът лети за Минск за мач от шампионата на СССР срещу Динамо, но се сблъсква във въздуха с друг Ту-134 на височина 8400 м.

Алианса Лима, 8 декември 1987 г.

43-ма загиват - играчи, треньори, ръководители и фенове. Отборът се прибира след мач от вътрешното първенство. Инцидентът се случва в морето само на десетина километра от Лима.

Национален отбор на Замбия, 27 април 1993 г.

Националният тим лети за световна квалификация със Сенегал. Самолетът пада в море край бреговете на Габон. Загиват всички на борда.