Още по темата

 

Бившият собственик на Левски Тодор Батков заяви, че клубът на този етап няма как да се освободи изцяло от модела "Бащица". Той призова всички левскари да се обиденият в този труден момент, а също така и държавата да помогне на българския футбол.

"Вижда се голямото желание в Левски да се смени модела "Бащица", но на този етап не може да се осъществи. Трябва да се търси баланс. Трябва и държавата да поеме нещо, както се случва в повечето европейски държави. Например базата, нормално е базата да се гради от публичната власт - държава или община. Нормално е, школата да се поеме от държавата".

"Премиерът даде такъв анонс, тъй като школата е голям разход. Държавата да помага и на другите клубове. Тя помага. Кой издържа Берое - почти фалиралата ТЕЦ "Марица Изток 2"?. Кой издържа Ботев (Враца) - АЕЦ "Козлодуй", сподели Батков пред "Тази сутрин" по bTV.

"Левски е на този принцип "Бащица" от август 1998 година. Тогава Майкъл Чорни се съгласи да получи 20% от пакета на Мтел срещу договор за спонсорство, който първоначално беше три години по 200 000 долара. Когато се договорихме, го направихме на пет години - по 300 хиляди долара. Реално в рамките на първата година цялото спонсорство беше дадено - милион и половина долара".

"Левски има нужда от мощен спонсор, а не от бащица. Левски е марка, най-скъпо струващата марка в България. Нямам нищо против г-н Цветомир Найденов от efbet (б.р. предложил да дава 8,5 милиона лева на Левски, ако Васил Божков остави клуба), но неговото условие не е изпълнимо и звучи обидно".

Малко е прекалено. Едва ли не иска ключа от спалнята. Акционерът е в затруднение. Той не е в България. Същото е и с Васил Божков. Не е редно да се поставят такива условия. От бизнес гледна точка аз не виждам проблем Левски да е рекламен носител на марката efbet. Най-вероятно има и други спонсори".

"Прехвърлянето на собствеността го прави лично собственика или упълномощено от него лице. Виждате колко условия стават. Акциите са поименни. Именно затова условието на efbet не е изпълнимо. Ако погледнем на марката Левски като бизнес случай, аз мисля, че тя си струва за един голям букмейкър."