Рекордьорът по титли на Англия "Манчестър Юнайтед" остава най-ценната марка в света на футбола. "Червените дяволи" оглавяват класацията на Brand Finance за четвърта поредна година.

Стойността на "Манчестър Юнайтед" е оценена на 1.551 милиарда. евро, което е със 186 милиона повече от 2017 г. Втори в класацията за тази година е европейският клубен шампион "Реал" (Мадрид) с 1.288 млрд. евро., следван от големия си съперник "Барселона" с 1.237 млрд. евро. Испанските грандове заемаха същите позиции и преди година.

Германският хегемон "Байерн", който оглавяваше класацията през 2013 и 2014 г., се изкачва от пета на четвърта позиция. Клубът от Мюнхен е оценен на 1.151 млрд. евро и изпреварва английския първенец "Манчестър Сити" (1.090 млрд.).

"Ливърпул" прави най-голям скок в топ 10 - от девето до шесто място. Финалистът в Шампионската лига е оценен на 986 млн. евро. "Челси" губи три позиции и вече е седми в класацията с 978 млн. евро.

В класацията попадат още два английски клуба. "Арсенал" (873 млн.) е осми, а "Тотнъм" (626 млн.) затваря челната десетка. Между тях е френският шампион "Пари Сен Жермен", който е оценен на 748 млн. евро.

Докладът отчита, че парижани бележат най-голям спад в стойността на бранда сред клубовете в топ 10 - 17%. В цялата класация, която обхваща 50 отбора, най-драстичен спад се наблюдава при "Саутхемптън" - с 57% до 108 млн. евро. Те отреждат на "светците" 45-ата позиция.

Най-голям ръст в стойността на бранда бележи германският "Лайпциг" - 120%. Клубът на "Ред Бул" е оценен на 285 млн. евро, които му отреждат 16-о място. Другият голям скок е на "Интер" - със 100% до 389 млн. евро, отбелязва "Дневник".

В топ 10 няма нито един представител на италианската Серия А. Шампионът "Ювентус" е 11-и в класацията, като е оценен на 495 млн. евро. В топ 15 влизат още "Борусия" (Дортмунд) (481 млн.), "Интер "(389 млн.), "Атлетико" (Мадрид) (357 млн.) и "Шалке" (315 млн.).