Главният състезателен инженер на Макларън Мерцедес Фил Прю разкри, че първоначално в отбора се планирали пилотите да направят 2 спирания в бокса на състезанието в Шанхай.

Люис Хамилтън триумфира в надпреварата, след като мина три пъти през механиците и това му даде много по-добра скорост в последните обиколки, когато заложилия на стратегия с два стопа Себастиан Фетел загуби скорост заради състоянието на гумите си.

“Случиха се страшно много неща, като най-главното бе, че в хода на състезанието сменихме стратегията и заложихме на 3 спирания в бокса” сподели Прю пред “Аутоспорт”.

“Всичките ни усилия бяха насочени към това да разберем поведението на гумите и за колко време ще се износят. След като получихме необходимата информация и от пилотите преценихме, че по-добрата тактика е с 3 спирания. Бяхме обаче готови и за 2, но така щяхме да действаме при по-слабо износване на гумите. Първоначалното ни намерение бе наистина за 2” добави той.

В същото време босът на отбора Мартин Уитмарш обяви, че грешката на Дженсън Бътън, когато спря в бокса на Ред Бул е струвала ценно време и на двамата пилоти.

“Дженсън загуби време и позиция. Освен това той спря с обиколка по-късно, което го забави още повече, а също и Люис. Затова и Маса успя да ни изпревари и изведнъж се озовахме на 5-о и 6-о място. Затова и решихме да опитаме нещо различно и промяната на стратегията определено проработи” каза той.