Дукати напуснаха Австралия в понеделник и след 24 часова почивка екипът бе отново готов да се захваща за работа за подготовката за предстоящото състезание в Малайзия.

“Сепанг” е най-широката писта в календара, като достига на места до 16 метра широчина на места и често температурата на асфалта е много висока поради тропическия климат.

Трасето е разнообразно като има от всичко по малко - места, на които пилотите стигат до шеста предавка, други, които са безкрайно технични и спънати и трябва да се намали скоростта и да се превключи на момент дори до първа предавка.
 
От времето на първия си дебют в шампионата на Moto GP, отборът на Дукати е постигнал три победи и един подиум в Малайзия.

Валентино Роси, на когото трасето тук му е сред любимите, има шест победи и три подиума, докато Ники Хейдън никога не е финиширал сред първите трима, но затова пък винаги е бил много последователен с пет четвърти места, едно пето и едно шесто място.

“Много харесвам това трасе, въпреки че метеорологичните условия винаги са непредвидими и екстремни.  Нямахме много късмет в Австралия, където също трябваше да работим до последния момент върху настройките на мотора.”

“Надяваме се тук от самото начало да позиционираме машината и да дадем по-добри резултати. Във всеки случай ще имаме възможност да проверим до къде сме стигнали в сравнение с тестовете, които направихме тук миналата година. Ще бъде интересно да се сравнят нещата сега и преди” – споделя очакванията си Валентино Роси.

“Условията в Малайзия са типично тропически- горещо и влажно. Твърде различно от времето на Филип Айлънд в неделя.  Трасето представлява добра комбинация от всичко, така че ни трябва мотор, който да има универсални настройки.”

“Има няколко скоростни дължини, на които ни трябва бърз мотор с добри спирачки има и бързи завои. От друга страна не липсват бавните, остри завои и всичко това представлява една смесица, която е истинско предизвикателство за пилота и мотора.”

“Ще бъде интересно отново да съм на тази писта, след като прекарах тук доста време през февруари. Направихме доста промени по мотора и тепърва ще видим какъв напредък сме постигнали” – допълва и Ники Хейдън.