Последният отбор, който се очакваше да обяви дали ще използва новите системи КЕРС - БМВ, направи интересно решение по случая.

Германският тим ще използва новите системи за генериране на кинетична енергия, но ще оборудва с тях само единия си болид.

Причината за това е огромната разлика във физическите данни на двамата пилоти. Докато Ник Хайдфелд е може би най-лекият пилот във Формула 1, Робърт Кубица е най-високия и никак не е лек.

Това е от огромно значение, що се отнася до избора дали да се ползва КЕРС, тъй като самите системи също са много тежки. Именно това накара 6 от отборите да решат изобщо да не използват новата технология за първия старт от календара в Австралия.

Все още обаче не се знае дали липсата на новите системи е плюс или минус. Самият Хайдфелд признава, че ще има повече възможности за изпреварване заради по-високата максимална скорост, но има и недостатъци.

"Когато имаш КЕРС в болида, разликата в скоростта се вижда ясно. Но има също и няколко недостатъка", коментира Хайдфелд пред Аутоспорт.

"Центърът на тежестта обаче е много по-високо и разпределението на теглото е по-лошо. Това повишава шансът от технически проблеми. Особено в началото на сезона. Предизвикателство е всичко да работи перфектно при условията на рязко спиране. Настройките също са напълно нови и непознати".

"Така че заедно с плюсовете има и минуси и затова Робърт не използва системата, също както и останалите отбори. Не е автоматично вярно, че с КЕРС ще си по-бърз".

Според Хайдфелд естеството на пистата в Австралия е такова, че ползата от КЕРС не е толкова голяма, колкото на други писти.

"Мисля, че на други писти ще е от по-голяма полза. Очевидно на Монца например. В Малайзия също би трябвало да е по-добре.При тръгване от стартовата решетка също би трябвало да е по-добре да си с КЕРС, въпреки че тук първия завой е сравнително близо. След това се надяваме да помогне и в борбата по средата на състезанието, но това вече предстои да разберем".