
От Ферари изненадващо обявиха, че няма да използват системите КЕРС за предстоящото състезание за Гран при на Китай тази неделя.
От началото на сезона само 4 отбора използват системите за възвръщане на кинетична енергия - Ферари, Макларън, Рено и БМВ. Тъй като ползата от тези системи се неутрализира от голямото им тегло, останалите тимове не бързат с въвеждането им.
Прогнозите бяха, че точно в Гран При на Китай тези системи ще дадат най-голяма полза, заради дългите прави. От Ферари обаче се отказаха да ползват КЕРС този уикенд, като причините са продиктувани не от очакваната скорост, а от съображения за сигурност.
В предишното състезание в Малайзия болидът на Кими Райконен се подпали заради проблем с КЕРС. Сега от "Скудерията", които са притиснати до стената да започнат да печелят точки, искат да се презастраховат и да са напълно сигурни, че няма да има проблеми.
"Тъй като имахме време, опитахме да разберем точно какъв е проблемът. Оказа се, че не е добре да използваме системите с този проблем", обясни Доменикали пред Аутоспорт.
"Затова няма да използваме КЕРС този уикенд. Това решение е взето, защото имаме нужда да разберем всичко от гледна точка на сигурността и издържливостта".
"Системите определено ни дават предимство, но докато не са сигурни и надеждни, не можем да рискуваме. В този момент имаме нужда всичко да е на основно ниво. Имаме нужда да завършваме състезанията и да печелим каквото е възможно в тези условия. След което ще чакаме развитието на колата и ще видим".
Докато от Ферари махат КЕРС системите от болида, в Шанхай Роберт Кубица за първи път ще ги използва. Още от началото на сезона БМВ бе готов с новите системи, но ги монтира само на болида на Ник Хайдфелд. Това бе защото германският пилот е много по-лек, докато Кубица е по-висок и по-тежък и така при него разпределението на тежестите в болида става по-неблагоприятно.
"Ще тестваме и ще видим. Определено дава предимство. Повече в Малайзия, но също и в Австралия", коментира Кубица.
"Разбира се, слагайки КЕРС в моята кола има недостатъци, които са по-големи отколкото при други пилоти. Но се надявам все пак плюсовете да са повече от минусите".
"Проблемът е балансът на колата. Всичко зависи от нивата на сцепление, които ще имаме. Ще видим в петък".
Същевременно трети пилот, който използва системите КЕРС - Фернандо Алонсо, заяви, че не е задължително да използва системите във всяко състезание.
"Това нещо трябва да се обсъди. Планът в момента е да използваме КЕРС за следващите няколко състезания. Но ние сме отворени и за различни решения. Трябва да анализираме резултатите и ако един ден се наложи да ги махнем - готови сме да го направим.Отворени сме за тази идея".
Напиши коментар
От началото на сезона само 4 отбора използват системите за възвръщане на кинетична енергия - Ферари, Макларън, Рено и БМВ. Тъй като ползата от тези системи се неутрализира от голямото им тегло, останалите тимове не бързат с въвеждането им.
Прогнозите бяха, че точно в Гран При на Китай тези системи ще дадат най-голяма полза, заради дългите прави. От Ферари обаче се отказаха да ползват КЕРС този уикенд, като причините са продиктувани не от очакваната скорост, а от съображения за сигурност.
В предишното състезание в Малайзия болидът на Кими Райконен се подпали заради проблем с КЕРС. Сега от "Скудерията", които са притиснати до стената да започнат да печелят точки, искат да се презастраховат и да са напълно сигурни, че няма да има проблеми.
"Тъй като имахме време, опитахме да разберем точно какъв е проблемът. Оказа се, че не е добре да използваме системите с този проблем", обясни Доменикали пред Аутоспорт.
"Затова няма да използваме КЕРС този уикенд. Това решение е взето, защото имаме нужда да разберем всичко от гледна точка на сигурността и издържливостта".
"Системите определено ни дават предимство, но докато не са сигурни и надеждни, не можем да рискуваме. В този момент имаме нужда всичко да е на основно ниво. Имаме нужда да завършваме състезанията и да печелим каквото е възможно в тези условия. След което ще чакаме развитието на колата и ще видим".
Докато от Ферари махат КЕРС системите от болида, в Шанхай Роберт Кубица за първи път ще ги използва. Още от началото на сезона БМВ бе готов с новите системи, но ги монтира само на болида на Ник Хайдфелд. Това бе защото германският пилот е много по-лек, докато Кубица е по-висок и по-тежък и така при него разпределението на тежестите в болида става по-неблагоприятно.
"Ще тестваме и ще видим. Определено дава предимство. Повече в Малайзия, но също и в Австралия", коментира Кубица.
"Разбира се, слагайки КЕРС в моята кола има недостатъци, които са по-големи отколкото при други пилоти. Но се надявам все пак плюсовете да са повече от минусите".
"Проблемът е балансът на колата. Всичко зависи от нивата на сцепление, които ще имаме. Ще видим в петък".
Същевременно трети пилот, който използва системите КЕРС - Фернандо Алонсо, заяви, че не е задължително да използва системите във всяко състезание.
"Това нещо трябва да се обсъди. Планът в момента е да използваме КЕРС за следващите няколко състезания. Но ние сме отворени и за различни решения. Трябва да анализираме резултатите и ако един ден се наложи да ги махнем - готови сме да го направим.Отворени сме за тази идея".
Коментари
Напиши коментарНапиши коментар