
Сериозните промени във Формула 1 продължават. След множеството нови правила относно аеродинамиката през този сезон, които сериозно промениха силите в колоната, за следващия сезон идва нова вълна от промени.
Основното ще бъде забраната за презареждане с гориво по време на състезанията. Причината е стремежът да се намаляват разходите.
Със забраната за презареждане отпада необходимостта да се транспортират и поддържат доста скъпите системи. Забраната ще има освен това благотворен ефект върху сигурността в бокса, тъй като в миналото множество проблеми се получаваха точно при заяждане на шланга на маркуча за гориво. На няколко пъти маркучите се късаха, а имаше и няколко подпалвания.
Новото правило ще се отрази най-вече върху производителите на двигатели, тъй като те ще бъдат стимулирани да оптимизират разхода на гориво, с цел да се намали теглото на горивото в болида.
Други забрани, целящи намаляване на разходите, са на покривалата на гумите, с които преди стартовете се поддържаше оптималната им температура.
Същевременно ФИА реши да увеличи размера на доброволния бюджетен таван, при който тимовете могат да се състезават от следващия сезон. Според това правило тимовете, които приемат да спазват таван в бюджета си, ще имат по-голяма свобода на техническите параметри.
Досега таванът бе предвиден да е 30 милиона лири, но след последните изчисления на Макс Мозли бе прието да се увеличи на 40 милиона.
В този бюджет няма да се смятат разходите за двигатели, за заплати на пилотите, както и всички останали разходи, които не се отразяват на представянето на болида на пистата.
За спазването на този бюджет ще бъде организирана специална комисия, в която ще има както финансови специалисти, така и лица детайлно запознати с техническите характеристики.
Ползите на отборите, които приемат бюджетния таван, ще са увеличени обороти на двигателите, подвижни предни и задни крила, както и никакво ограничение на тестовете извън сезона.
Тези условия накараха много нови тимове да заявят желанието си да се включат от следващия сезон. Сред тях са отдавна обмислящият влизане във Ф1 Продрайв, английският производител на състезателни автомобили Лола, американците от USF1 и бившият шампион от GP2 - iSport.
Не е изключено да се появят и още кандидати, но само 3 нови отбора ще бъдат допуснати. ФИА днес реши да увеличи максимално допустимите коли на решетката от 24 на 26, но това означава максимум 13 отбора. В момента се състезават 10 тима и благодарение на новите правила за бюджетния таван никой не е застрашен от фалит.
Напиши коментар
Основното ще бъде забраната за презареждане с гориво по време на състезанията. Причината е стремежът да се намаляват разходите.
Със забраната за презареждане отпада необходимостта да се транспортират и поддържат доста скъпите системи. Забраната ще има освен това благотворен ефект върху сигурността в бокса, тъй като в миналото множество проблеми се получаваха точно при заяждане на шланга на маркуча за гориво. На няколко пъти маркучите се късаха, а имаше и няколко подпалвания.
Новото правило ще се отрази най-вече върху производителите на двигатели, тъй като те ще бъдат стимулирани да оптимизират разхода на гориво, с цел да се намали теглото на горивото в болида.
Други забрани, целящи намаляване на разходите, са на покривалата на гумите, с които преди стартовете се поддържаше оптималната им температура.
Същевременно ФИА реши да увеличи размера на доброволния бюджетен таван, при който тимовете могат да се състезават от следващия сезон. Според това правило тимовете, които приемат да спазват таван в бюджета си, ще имат по-голяма свобода на техническите параметри.
Досега таванът бе предвиден да е 30 милиона лири, но след последните изчисления на Макс Мозли бе прието да се увеличи на 40 милиона.
В този бюджет няма да се смятат разходите за двигатели, за заплати на пилотите, както и всички останали разходи, които не се отразяват на представянето на болида на пистата.
За спазването на този бюджет ще бъде организирана специална комисия, в която ще има както финансови специалисти, така и лица детайлно запознати с техническите характеристики.
Ползите на отборите, които приемат бюджетния таван, ще са увеличени обороти на двигателите, подвижни предни и задни крила, както и никакво ограничение на тестовете извън сезона.
Тези условия накараха много нови тимове да заявят желанието си да се включат от следващия сезон. Сред тях са отдавна обмислящият влизане във Ф1 Продрайв, английският производител на състезателни автомобили Лола, американците от USF1 и бившият шампион от GP2 - iSport.
Не е изключено да се появят и още кандидати, но само 3 нови отбора ще бъдат допуснати. ФИА днес реши да увеличи максимално допустимите коли на решетката от 24 на 26, но това означава максимум 13 отбора. В момента се състезават 10 тима и благодарение на новите правила за бюджетния таван никой не е застрашен от фалит.
Коментари
Напиши коментарНапиши коментар