
Ферари загуби делото заведено срещу ФИА заради новото правило за въвеждане за таван на бюджета в размер на 40 милиона лири.
Днес върховният съд в Париж реши, че "Скудерията" не може да наложи вето върху новото правило.
От Ферари настояваха, че могат да се възползват от правото си на глас при налагането на всяка промяна в правилника. От ФИА обаче контрираха, че когато правилото е било дискутирано, от Ферари не са казали нищо.
Така политическите битки около бъдещето на Формула 1 продължават с пълна сила.
Както е известно, Ферари , Тойота, Рено, Ред Бул и Скудерия Торо Росо заплашиха, че няма да участват в надпреварата догодина, ако не бъде променен правилника за бюджетния таван. Смята се, че БМВ и Макларън също са против новото правило, макар да не са поставили официално ултиматум за напускане.
Според това правило отборите, които доброволно приемат тавана, ще имат по-голяма техническа свобода. Според експерти тази свобода ще им даде поне 3 секунди предимство и практически ще направи Формула 1 шампионат от 2 класи.
Днешното решение на съда в Париж пък нажежава до червено страстите, тъй като благодарение на това остава в сила крайния срок за подаване на документи за участие за следващия сезон - 29 май.
Президентът на ФИА Макс Мозли настояваше този срок да се спази и да не се удължава, тъй като кандидатите за нови отбори във Формула 1 трябва да имат време да се подготвят.
Именно бюджетният таван от 40 милиона лири е изключително съблазнителен за много нови кандидати за участие. До момента цели 8 тима са заявили интерес за участие.
Така става почти сигурно, че до 29 май ще бъдат запълнени местата за следващия сезон и след това бойкотиращите тимове дори и да размислят, пак няма да могат да влязат.
Ако все пак останат свободни места, закъснелите отбори ще могат да се включат, но с по-неблагоприятни финансови условия.
Напиши коментар
Днес върховният съд в Париж реши, че "Скудерията" не може да наложи вето върху новото правило.
От Ферари настояваха, че могат да се възползват от правото си на глас при налагането на всяка промяна в правилника. От ФИА обаче контрираха, че когато правилото е било дискутирано, от Ферари не са казали нищо.
Така политическите битки около бъдещето на Формула 1 продължават с пълна сила.
Както е известно, Ферари , Тойота, Рено, Ред Бул и Скудерия Торо Росо заплашиха, че няма да участват в надпреварата догодина, ако не бъде променен правилника за бюджетния таван. Смята се, че БМВ и Макларън също са против новото правило, макар да не са поставили официално ултиматум за напускане.
Според това правило отборите, които доброволно приемат тавана, ще имат по-голяма техническа свобода. Според експерти тази свобода ще им даде поне 3 секунди предимство и практически ще направи Формула 1 шампионат от 2 класи.
Днешното решение на съда в Париж пък нажежава до червено страстите, тъй като благодарение на това остава в сила крайния срок за подаване на документи за участие за следващия сезон - 29 май.
Президентът на ФИА Макс Мозли настояваше този срок да се спази и да не се удължава, тъй като кандидатите за нови отбори във Формула 1 трябва да имат време да се подготвят.
Именно бюджетният таван от 40 милиона лири е изключително съблазнителен за много нови кандидати за участие. До момента цели 8 тима са заявили интерес за участие.
Така става почти сигурно, че до 29 май ще бъдат запълнени местата за следващия сезон и след това бойкотиращите тимове дори и да размислят, пак няма да могат да влязат.
Ако все пак останат свободни места, закъснелите отбори ще могат да се включат, но с по-неблагоприятни финансови условия.
Коментари
Напиши коментарНапиши коментар