Президентът на ФИА Макс Мозли хвърли ръкавицата на тимовете от Формула 1, като им предложи да си направят собствено първенство, ако не им харестват правилата в сегашното.
С това той показа, че политическите войни около новите правила по никакъв начин не са приключили. Както е известно, тимовете се бунтуват срещу новата идея от следващия сезон да има доброволен таван на бюджетите в размер на 40 милиона лири. Това е около 10 пъти по-малко от сегашния бюджет на топ-тимовете.
В отговор тимовете завиха, че се записват за участие за следващия сезон само при условие, че това правило отпадне. Всички 9 отбора, члена на организацията на тимовете ФОТА се подписаха, като единствено Уилямс се отцепи.
Тимовете настояваха също така до 12 юни, когато ФИА ще реши кои тимове да избере за участие за следващия сезон, да бъде подписан новия договор Конкорд. С него практически се гарантира финансовото разпределение на приходите.
"Споразумение Конкорд, което се получава толкова късно, няма как да бъде подписано до 12 юни", заяви Мозли, цитиран от Аутоспорт.
"В момента сме в конфликт с отборите и ще видим кой ще победи накрая".
"Но мога да им кажа едно нещо - ако искате сами да си определяте правилата - организирайте си собствен шампионат".
"Това обаче е Формула 1 и ние определяме правилата. Правим го от 60 години и ще продължим да го правим".
Самоувереността на Макс Мозли се повишава главно заради голямата бройка записани нови участници за следващия шампионат. Привлечени от бюджетния тава, всякакви знайни и незнайни организации са подали документи за записване.
Според сегашния правилник максимума участници е 26 коли на решетката. Понастоящем има 20. Дори и всички тимове от ФОТА да се оттеглят, догодина пак може да има 20 коли в шампионата, тъй като 10 нови тима са подали документи, паралелно с Уилямс.
Ако това стане, Формула 1 наистина ще заприлича на Формула ГП 3, както иронично подметна Ферари преди две седмици. Сред новите участници са: N.Technology, Prodrive, Lola, USF1, Superfund, March, Campos, Epsilon, Litespeed, Brabham.
Подобна войни на два пъти са водени и в американските автомобилни серии. През 1979 година точно недоволните от управление тимове основават известните серии КАРТ (Индикар).
През 1996 година обаче ново недоволство заради липсата на американски пилоти и високи цени води до разцепването на Индикар на две и формирането на новата Инди Рейсинг Лийг (IRL). През 2004 година КАРТ фалира и се преструкторира, а през 2008 година и последните останки са изкупени от собственика на ИРЛ, с което практически сериите се обединяват напълно.
Напиши коментар
С това той показа, че политическите войни около новите правила по никакъв начин не са приключили. Както е известно, тимовете се бунтуват срещу новата идея от следващия сезон да има доброволен таван на бюджетите в размер на 40 милиона лири. Това е около 10 пъти по-малко от сегашния бюджет на топ-тимовете.
В отговор тимовете завиха, че се записват за участие за следващия сезон само при условие, че това правило отпадне. Всички 9 отбора, члена на организацията на тимовете ФОТА се подписаха, като единствено Уилямс се отцепи.
Тимовете настояваха също така до 12 юни, когато ФИА ще реши кои тимове да избере за участие за следващия сезон, да бъде подписан новия договор Конкорд. С него практически се гарантира финансовото разпределение на приходите.
"Споразумение Конкорд, което се получава толкова късно, няма как да бъде подписано до 12 юни", заяви Мозли, цитиран от Аутоспорт.
"В момента сме в конфликт с отборите и ще видим кой ще победи накрая".
"Но мога да им кажа едно нещо - ако искате сами да си определяте правилата - организирайте си собствен шампионат".
"Това обаче е Формула 1 и ние определяме правилата. Правим го от 60 години и ще продължим да го правим".
Самоувереността на Макс Мозли се повишава главно заради голямата бройка записани нови участници за следващия шампионат. Привлечени от бюджетния тава, всякакви знайни и незнайни организации са подали документи за записване.
Според сегашния правилник максимума участници е 26 коли на решетката. Понастоящем има 20. Дори и всички тимове от ФОТА да се оттеглят, догодина пак може да има 20 коли в шампионата, тъй като 10 нови тима са подали документи, паралелно с Уилямс.
Ако това стане, Формула 1 наистина ще заприлича на Формула ГП 3, както иронично подметна Ферари преди две седмици. Сред новите участници са: N.Technology, Prodrive, Lola, USF1, Superfund, March, Campos, Epsilon, Litespeed, Brabham.
Подобна войни на два пъти са водени и в американските автомобилни серии. През 1979 година точно недоволните от управление тимове основават известните серии КАРТ (Индикар).
През 1996 година обаче ново недоволство заради липсата на американски пилоти и високи цени води до разцепването на Индикар на две и формирането на новата Инди Рейсинг Лийг (IRL). През 2004 година КАРТ фалира и се преструкторира, а през 2008 година и последните останки са изкупени от собственика на ИРЛ, с което практически сериите се обединяват напълно.

Трус след трус в политиката: Накъде върви държавата и кой държи кормилото
Мерц: Стратегията на САЩ се диктува от идеология, Русия е заплаха за Европа
Плъхове и ужасна миризма: Столичани пропищяха от задълбочаващата се криза с боклука
Приоритети: Поколението Z предпочита домашните любимци пред децата
Джеси Джей предупреди, че ракът ѝ може да се завърне
Мъск създава нов "фирмен град" в Тексас успоредно с проектите на "СпейсЕкс"
7 ритуала, които правят ежедневието по-цветно
Пет от най-странните жабки в серийни автомобили
Първото BMW M се продава
Опасно ли е поставянето на калъфи върху седалки с подгрев
Volkswagen вкарва три модела в сервизите заради проблеми с безопасността
Стоян Гочев след наградата „Ярка победа“ на „Златен пояс“ 2025: Няма грозна загуба
Кубрат Пулев пристигна в Дубай, обеща здрав бой с руснака Мурат
Едуард Алексанян за SENSHI 29: „Tази победа е за семейството ми!“
Медалистите от световното по таекуондо се прибраха в България
Холтерите като устройства за дистанционен мониторинг
Хранителен режим при атеросклероза
Как влияе на психиката работата от вкъщи?
Инсулинова резистентност и метаболитен синдром – как са свързани?
Коментари
Напиши коментарНапиши коментар