Вторият пилот на Рено Нелсон Пикет потвърди новината, че е уволнен от отбора след последното състезание - Гран При на Унгария.

Младият бразилец имаше неубедителен сезон до този момент, но разкри доста неравностойното отношение, което е получавал в тима от страна на Флавио Бриаторе.

Интересното е, че предшественика му Хейки Ковалайнен получи абсолютно същото отношение от страна на Бриаторе.

"Получих известие от Рено, за намерението им да не ме използват повече през настоящия сезон във Формула 1", казва Пикет, цитиран от Аутоспорт.

"Искам да благодаря на малкото хора, които ме подкрепяха и работеха с мен в Рено, въпреки че разочарованието ми от тази новина е огромно".

"Чувствам и известно облекчение, че най-лошия етап от кариерата ми най-сетне е зад гърба ми. Сега се надявам да продължа напред, да върна кариерата си на правилния път и да докажа репутацията си на бърз и печеливш пилот".

"Аз съм отборен играч и има дузина хора, с които работих и те биха потвърдили за моя характер и талант. За съжаление сред тези хора не е човекът, който имаше най-голямо влияние върху кариерата ми във Формула 1".

"За сезон 2009 Бриаторе ми обещаваше, че всичко ще е различно от миналата година. Че ще получавам вниманието, което заслужавам и че ще получа поне същото отношение като към Фернандо Алонсо".

"Той ме накара да подпиша договор обвързан с представянето. В него се изискваше да постигна поне 40% от точките на Фернандо Алонсо до средата на сезона. Въпреки че карах заедно с Фернандо - двукратен световен шампион и невероятно бърз пилот, бях сигурен че ако имам еднакви условия, без проблем ще постигна 40% от точките".

"За съжаление, обещанията никога не станаха реалност. С новата кола направих само 2002 км тестове, докато Фернандо направи 3839 км. Само три дни от тестовете ми бяха на сухо, докато само един от дните от тестовете на Фернандо беше на мокро.

"Винаги почвах първи - на прашна писта. С тежка кола, с твърди гуми. Фернандо винаги караше лека кола, с меки гуми и при перфектни условия на времето. Никога нямах шанса да се подготвя за сегашната система на квалификациите. Днешно време във Формула 1 между 1 и 15-та позиция те разделя по-малко от една секунда. Това значи, че 0.2 или 0.3 секунди могат да ти донесат до 8 позиции".

"Вярвам в своите способности. Не стигнах дотук защото съм лош пилот. Всеки който ме познава, значе че резултатите ми в момента не отговарят на възможностите ми".

"Вярвах, че шефът ми е част от отбора. Предполага се, че той трябва да те окуражава, да ти помага. В моят случай бе точно обратното - Флавио Бриаторе беше моят екзекутор".