От Макларън предупредиха Хейки Ковалайнен, че трябва да подобри представянето си, ако иска да остане в отбора.

Това заяви шефът на "Сребърните Стрели" Мартин Уитмарш. Преди два сезона Ковалайнен бе изгонен от Флавио Бриаторе от Рено.

Финландецът до момента е спечелил 9 точки, което не е лош резултат предвид лошата форма на Макларън в началото на сезона.


Асът на отбора Люис Хамилтън обаче спечели последното състезание и това ясно показва, че болидът вече не е оправдание.

"Говорих си откровено с него по въпроса само минути, преди да ми се обадите. Той работи здраво по въпроса", коментира Уитмарш в телефонно интервю пред Аутоспорт.

"Много от нас искат да видят Хейки да постига добри резултати през тази година. И това ще гарантира оставането му при нас. Целта му за този уикенд във Валенсия е да победи. И той е способен на това".

Натискът върху Ковалайнен е голям тъй като непрекъснато се спекулира, че Макларън иска да вземе асът на Уилямс Нико Росберг. Освен това след напускането на БМВ на пазара на пилотите ще се появят Роберт Кубица и Ник Хайдфелд. Последният не е най-голямата звезда във Формула 1 в момента, но има предимството да е германец. Също както и Росберг.

"Спекулациите са нормално нещо, но ние не ги коментираме. Мога да заявя обаче, че до момента не преговаряме с никой. По отношение на националността,  от маркетингова гледна точка някои националности са с предимство. Но ние продължаваме с политиката да залагаме на най-добрите възможни пилоти".

Същевременно надеждите на Ковалайнен за добро представяне са подкрепени от няколкото нововъведения, които отборът ще използва във Валенсия.

Те включват ново предно крило, нови елементи в задната част на пода. Същевременно Мартин Уитмарш е категоричен, че системите КЕРС вече са категорично предимство.

"Няма съмнение, че КЕРС е предимство. Те дават малко предимство във времето за обиколка, дават предимство при изпреварване или при защитна тактика и определено, ако сме близко до челото дават голямо предимство при стартирането".

"В началото на сезона бяхме прекалено назад, за да се възползваме от това. Но сега КЕРС представлява много интересно предизвикателство за пилотите и всички в отбора".