Винисиус Жуниор направи впечатляващ старт на сезона за "Реал" Мадрид, като въпреки последните резултати „кралете“ са лидери в Ла Лига към днешна дата. Но бразилецът не е само футболист. Имиджът му нараства във всички области, въпреки че той се фокусира само върху това, което се случва на терена.

За всичко останало се грижи екипът на VJR Team. Отбор, който гарантира, че Винисиус е добре съветван във всички сфери – тренировки, хранителен режим, търсене на най-добрите марки, които да експлоатират имиджа му. VJR Team включва 39 човека – 12, които живеят заедно с бразилската перла, плюс още 27, които действат от разстояние.

Сред работещите на пълен работен ден е готвачът на Винисиус. Той приготвя и доставя балансирани ястия, които са в съответствие с всички изисквания на звездата на "Реал" Мадрид. Любимата му храна е комбинацията от ориз и боб. Но тя е ограничена до два пъти седмично. Бялото месо е основната съставка в диетата. Физиотерапевтът Тиаго Лобо работи за рехабилитация и защита от контузии след всеки мач.

Винисиус има и професионален оператор, който го следва почти през целия ден и записва всичко от неговия живот. Също така, от самото начало той има и отделно личен фотограф Стигаме и до т. нар. „семеен офис“, който е посветен на консултиране и управление на семейни активи. Има компания, наета специално да управлява кариерата му в Европа.

Използва се и правната и логистична помощ на TFM - агенция, която придружава играча, откакто той започна да се отличава в Бразилия. Мнение изказва Фредерико Пена, изпълнителен директор на TFM, който потвърждава, че "Реал" Мадрид е партньор в спонсорските договори, като част от политиката на клуба. Той разкрива, че вече не винаги 50% се споделят между играча и „кралете“. Нещо, което беше наложено в предишните години.

„Идеята е да си партнираме с марки, чийто продукт те действително използват или одобряват по някакъв начин. Защото дълбоко в себе си това, което клиентът иска, е одобрение. Не е лесно, често е изкушаващо да се станеш рекламно лице на каквото и да било, само за пари. Тъй като Винисиус обаче има страхотен екип, който го познава добре, ние сме в състояние да поставим всичко на масата и да разискваме, за да вземем най-добрите решения“, казва Пена.

„Това е стратегия, която Флорентино Перес вече е използвал по времето на „Галактикос“. Да, тогава правилото беше 50% - за клуба и играча. Разбира се, това се промени, самият Флорентино си тръгна и се върна. Но да, "Реал" Мадрид е партньор на имиджовите права на Винисиус“, каза Пена.

Основният спонсор на бразилската перла е Nike. Но играчът има договори с Gaga Milano и Dolce & Gabbana. Той вече беше посланик на играта на EA Sports - FIFA 2020. Според данните, неговите лични спонсорства в момента са около 5 милиона реала на година, около 800 000 евро. „Развитието на популярността му в социалните мрежи показва растежа на неговата марка.

В Instagram имаше 2 милиона последователи, когато напусна "Фламенго". В края на първия сезон в Мадрид имаше 7 милиона. Днес той е близо до 12-те милиона последователи. Винисиус има една от най-ниските заплати в "Реал" Мадрид, която е около 3,5 млн. евро.

„Според испанската преса това е една от петте най-ниски заплати в отбора. Никога не сме сигурни за другите годишни възнаграждения. От нашия опит на пазара това изглежда странно. Смятаме обаче, че той е в долната третина на заплатите. Все пак Винисиус беше привлечен на 16-годишна възраст“, казва още Фредерико Пена, изпълнителен директор на TFM.

Бразилските медии признават, че през 2022 г. от "Реал" Мадрид могат да започнат преговори за подновяване на договора на Винисиус с нови условия. Все пак не е реалистично футболист с такова силно представяне да е толкова назад при заплатите. „Той има договор, който не е един от най-големите, така че когато се поднови, може би ще премине към горната третина на заплатите. Това е внимателно изработена и обмислена стратегия, която зависи много от представянето му“, добавя Пена.

„Нормалното нещо, като пазарна норма, е, че спортист, който подписва за 5 години, при оставащи 2 години от договора, клубът може да му предложи подновяване. Какво ще се случи? Не знам. Зависи от клуба, който има свой бюджет. Има няколко играчи с големи заплати, които клубът се опитва да продаде, но те не напускат. Те не искат да напуснат“, казва Пена.

Бразилските медии разкриват как Винисиус се е озовал в Мадрид. Първият, който се свърза с него, беше "Ливърпул". След това "Манчестър Сити", а Барселона дори заведе родителите на бразилеца да посетят „Камп Ноу“ и тренировъчната база. И накрая дойде "Реал" Мадрид. Предложението на "Барса" беше превъзходно, но самият играч имаше затруднения да играе в един отбор с Меси и Неймар, които тогава бяха в отбора.

Докладът за Винисиус също така разкрива, че скоро той ще се премести в нова къща, която ще разполага с най-добрите условия. Ще има най-съвременна фитнес зала. Играчът настоява да има възстановителни тренировки след домакинските мачове, за да се избягват контузии. Разбира се, ще има и басейн, предназначен за рехабилитация. Крилото на "Реал" Мадрид също така се стреми да отдели време за своя проект, стартиран през юли миналата година, за да помогне на най-нуждаещите се деца - Instituto Vini Jr.

Първият проект е фокусиран върху образованието, за да направи обучението по-лесно и по-забавно. Общинското училище в Пауло Фрейре получава пилотния проект и идеята е, че по-късно той ще достигне до други училища. „Не искам децата да виждат много Винисиусци, Неймари и Кристианороналдовци. Искам да има повече лекари, образовани хора и учители“, коментира играчът пред Globo Esporte.

Материал на "Мач Телеграф"