Винисиус е умен нападател, който е смъртоносен при контраатаки, вкарва срещу Барса и ще бъде наследник на Роналдо (поне в неговото въображение). Тренировките и мачовете приключват, бразилецът се прибира у дома и там се разкрива вторият му персонаж на интелигентен бизнесмен. Футболистът на Реал М се отнася към кариерата си като към ценен актив и се опитва да максимизира ефективността си.
В началото на октомври бразилската медия Globo разкри, че 21-годишният Жуниор е много внимателен към физическата си форма и имидж. Затова за него се грижи цял екип от специалисти в различни области: от личен треньор и готвач до имиджмейкъри. Общо – малко повече от 30 души.
Първият блок включва хора, които работят върху тялото и мозъка на Винисиус всеки ден: те отговарят за храненето, физическата форма и манталитета. Има смисъл: ако Вини вижда себе си като компания, тогава здравето е най-важният бизнес актив.
* През март 2020 г., когато клубовете преминаха под карантина, Винисиус нае личен треньор – сънародника си Тиаго Лобо. Работил е за младежките отбори на Бразилия и Сантос, а след това тренира индивидуално Неймар и Маркиньос. Лобо измисли уникален тренировъчен план за Вини. Методиката на треньора се основава на системата на Роналдо: тя предполага бърз набор от мускулна маса и нейния постоянен контрол, така че играчът внезапно да не губи скорост и острота.
Между другото, до края на годината Винисиус ще се премести в нова къща в Мадрид. Това не е за повече комфорт, а за работа. Къщата разполага с всичко за грижа за тялото: просторна фитнес зала, малко футболно игрище и стая за възстановяване с криокамера. Има и друго оборудване, а от Globo уточняват, че това го „няма в някои клубове от бразилската Серия А”.
* Французин е главният готвач, който създава менюто и приготвя ястията. Той се грижи за строгата диета: сладкото е почти изключено, акцентът е върху рибни ястия или зеленчуци, като диетата на CR7.
„Има много малко мазнини в тялото ми, похвали се Винисиус. – Започнах да се грижа повече за себе си: обичам да живея в добра форма и да се храня правилно. Тези ограничения извън терена ще ми помогнат да подобря футбола си. Всичко е взаимно свързано”.
* От това лято Винисиус отиде още по-далеч и започна работа с психолог: заедно отчитат грешките на терена и търсят причините. Бразилецът признава, че работата със специалиста му е помогнала да не обръща внимание на негативните реакции.
Интересното е, че Винисиус не печели много в Реал Мадрид. Нещо повече – той е в дъното на списъка на основните играчи със заплата от 3,5 млн. Агентът му уточнява, че не е последен, но е в последната третина. Това означава, че Жуниор харчи значителна част от заплатата си, за да се грижи за себе си.
След тренировка и обяд със здравословна храна той се занимава с другата страна на своята империя изграждане на имиджа и присъствието си в медиите. Миша Шер, главен изпълнителен директор на агенция Mediacom Sport and Entertainment (от 2020 г. работи с Вини), говори за важността на подобна работа.
„Преди спортистите не работеха върху имиджа, той се формираше сам по себе си – поради спортния успех на отборите, личните изяви, медийното възприятие и феновете. Но технологиите им дадоха сила. Сега те могат да общуват директно с феновете и да показват различни страни на себе си – не само тези, свързани със спорта. Това е връзка без бариери и филтри, а не това, което ни дават клубните сайтове и пресслужбите. Процесът стана по-демократичен, бариерите изчезнаха. Ето защо спортистите канят специалисти да идентифицират, подобрят и в крайна сметка да осигурят приходи от тяхната лична марка”, заяви Шер.
Винисиус мечтае да бъде като Роналдо, но засега е съвсем малък Крис. В работата по имиджа му помага екип от двама души – личен фотограф и оператор. Те го придружават на мачовете и му позволяват да се възползва от перфектно съдържание. Неговият Инстаграм с 12 милиона последователи е пълен с чудесни снимки на нападателя, които събират по милион харесвания.
Операторът помага и с канала му в YouTube. Там Винисиус опитва различни жанрове – от разопаковане на новата игра на FIFA, до пробване на бутонките на Роналдо. Каналът има вече 1,4 милиона абонати, което означава, че бразилецът е най-популярният футболен блогър в света след Питър Крауч.
За света Винисиус вече е медийна звезда. Показателен е моментът от лятото на 2019 г., когато отлетя за Япония на промоционално турне. По това време 19-годишният бразилец бе изиграл малко повече от 20 мача за Реал М и често влизаше като смяна: финтовете му не се получаваха, бъркаше в подаванията и ядосваше Карим Бензема. Но влиянието на медиите се оказа по-силно от футбола. Първо, 50 души дойдоха на летището в Токио за снимка и автограф, а след това целият стадион скандира името му по време на демонстративния мач.
Има и втори блок в отбора на Жуниор. Там се грижат за правна поддръжка, логистика, преговори с клуба, рекламни договори. Тук бразилецът е представен от маркетинговата компания Mediacom Sport and Entertainment (сътрудничат си от лятото на 2020 г.) и агенция TFM.
Ако футболистът генерира ядрото с красивата си игра, а стилистът и фотографът – ефектната обвивка, тогава рекламодателите осигуряват приходите. Промоционалните оферти се обработват от TFM. Те се оценяват много стриктно: по отношение на хонорарите, въздействието върху имиджа му и способността да се създаде реална връзка между марката и спортиста. Мениджърите блокират бартерни оферти: когато даден продукт се предлага в замяна на публикация в Инстаграм. Затова бразилецът рекламира само това, което използва сам.
„Искаме да се свържем с марките, които Винисиус наистина използва, обяснява Фредерико Пеня, главен изпълнителен директор на TFM. – Дълбоко в себе си клиентът иска да получи одобрението на своя идол хората му се доверяват. Не е лесно и често е изкушаващо да рекламирате продукт в името на парите.”
Винисиус наистина не се съгласява често да рекламира. В неговия брандбук има само марката часовници Gaga Milano, Dolce & Gabbana и, разбира се, Nike. Винисиус беше и посланик на FIFA 20 (и получи 800 хиляди евро). Според Globo нападателят прави милион евро годишно от спонсори. За сравнение: според Forbes Мбапе има повече от 10 милиона евро, Роналдо космическите 40-45 милиона.
TFМ помага за разрешаването на проблеми с Реал М, който взима част от имидж правата на играчите. По времето на Галактикос клубът разполагаше с 50%. А популярността на Роналдо, Бекъм и Раул очевидно донесоха допълнителни десетки милиони за Реал. С течение на времето споразуменията станаха по-малко обременителни, но екипът на Винисиус успя да уреди уникално ниски условия – само 5%.
Давид АЛВАРЕС, „Ел Паис”







Бизнесът обяви протестна готовност заради Бюджет 2026
Християн Мицкоски обвини България в тормоз заради исканията към РС Македония
Желязков: Германия е един от най-значимите инвеститори в България
За първи път у нас: Двама силови атлети успяха поотделно да изтеглят новия Airbus A220 на "България Еър"
ЕС предприема мерки за предотвратяване на присъединяването на "троянски коне“ към блока
Варненец бе задържан за убийство
Цензурираха "Боен клуб" в Русия, премахнаха всимки прегръдки между мъже
Семейна идилия – романтичната история на Ева Мендес и Райън Гослинг
Cadillac сложи космическа цена на своя флагман
Японци развенчаха мита за LED фаровете
Eто го новото Renault Twingo
5 проблема, които нискокачественото гориво причинява
Агит Кабайел ще защитава временната си титла на WBC на 10 януари в Германия
Гига Чикадзе се завръща срещу Кевин Валехос на финалното UFC събитие за 2025 г.
Марио Баутиста: „От UFC ми обещаха нещо голямо след загубата от Нурмагомедов“
Джейк Пол коментира отменения бой с Джервонта Дейвис
Нов нехормонален медикамент при менопауза одобри FDA
Памуклийка – древна билка от помощ при съвременни заболявания
Захарен диабет тип I при деца - хранене и инсулинолечение
В УМБАЛ „Света Марина“ – Варна спасиха петдневно бебе с рядка вродена аномалия
Коментари
Напиши коментар11:52 | 24 апр 2024 г.
23:15 | 25 ное 2021 г.
21:56 | 23 ное 2021 г.
13:49 | 20 ное 2021 г.
Напиши коментар