Опитите на Лионел Меси да напусне Барселона като свободен агент през лятото са оказали сериозно влияние върху финансите на клуба. Това разкри маркетинговият експерт Чинто Айрам.

Последният беше част от свитата на президента в оставка Хосеп Мария Бартомеу. Визира се сделката с японската компания Rakuten, която остава основен спонсор на "блаугранас" до 2022 година, но вече няма да налива по 55 милиона евро на сезон.

"Истината е, че пандемията с коронавирус намали приходите от спонсорски договори, защото брандът вече не е толкова ясно разпознаваем. Договорът за 30 милиона евро с Rakuten до голяма степен се дължи обаче на несигурността относно бъдещето на Меси", обясни Айрам пред EFE.

"Дори сега бих се запитал дали сделката струва наистина 30 милиона евро. Защото Rakuten започна отношенията си с Барса по времето на триото MSN, когато в отбора бяха Неймар и Луис Суарес. Това беше комерсиална бомба. Днес в Барса е само Меси, при това с неясно бъдеще."

"Когато продаваш бранда на Барселона по света, винаги поставяш лицето на Меси. И при настоящите условия никой няма да поднови договор за 3-4 години, тъй като не е наясно каква ще бъде стойността на клуба без Меси", добави Айрам.