Интер е шампион, а след това са Наполи, Юве и Милан. Така изглежда обърната класация в Серия А в сравнение с това, което стана на терена, що се отнася до спечеленото като пари от отборите в калчото. Станаха ясни приходите от телевизионни права на всички 20 клуба, които участваха през сезон 2024-25 г. в Серия А. Това показва вътрешния документ на Лигата, до който е получил достъп вестник "Гадзета дело спорт".

Критериите за разпределение на приходите произтичат от Закона Меландри от 2008 г. От общия приход трябва да се извадят, както винаги, вноската за Agcom, парите към по-ниските категории и движението на обикновените хора, както и парашутните пари за изпадналите отбори. През изминалата година общите нетни средства, които могат да бъдат разпределени между 20-те клуба, възлизат на 898 млн. евро в сравнение с 1072 млн. евро през предходния сезон. Струва си да се отбележи, че 2023-24 г. е последната година от стария маркетингов цикъл: нарастващите данъци изкривяват сравнението с 2024-25 г., първата година от новия цикъл. Освен това управлението на индивидуалните архивни права се е променило от миналия сезон насам.

Във всеки случай общата стойност на аудиовизуалните лицензи намалява. Серия А събира по-малко от директни вътрешни плащания (Dazn и Sky плащат 900 млн. годишно до 2029 г., през 2021-24 г. те са средно 927,5) и от чужбина (240 млн. в сравнение с 250 през 2021-24 г.). Това обяснява намаляването на приходите. Механизмът на разпределение е същият като през 2023-24 г., когато влезе в сила критерият за изиграни минути от младите играчи.

Сумата се разпределя, както следва: 50% на равни части; 28% според спортните резултати, от които 14% според класирането (11,2%) и точките (2,8%) от последното първенство, 9,33% според резултатите от последните пет първенства и останалите 4,67% според историческите резултати от сезон 1946-47 г. насам; 22% пропорционално на така наречената "социална вкорененост", представена за 12,54% от сертифицираните от Siae платени зрители на живо, за 8,36% от средната телевизионна аудитория на живо и за 1,1% от минутите на младите играчи.

Интер потвърди, че е клубът с най-голяма печалба, въпреки че Наполи спечели Скудетото. Нерадзурите получиха 81,9 милиона, което е с около 20 милиона по-малко от предходната година, когато преминаха сумата от 100 милиона (но част от тях се върнаха под формата на архивни права). Италианския шампион Наполи трябва да се задоволи с 67,8 милиона, което е практически същата сума като през 2023-24 г.

Разликата се образува от зрителите на стадиона - елемент, от който Интер получава щедрите 17 милиона в сравнение с 10-те на Наполи, както и от представянето в последните пет първенства (13 милиона към 7), докато първата позиция през 2024-25 г. позволява на адзурите да съберат няколко милиона повече. Клубът на Де Лаурентис е на едно ниво с Ювентус и Милан, съответно с 67,7 и 67,3 милиона, като също губи около 20 милиона в сравнение с предишната година поради по-ниските общи приходи и различното управление.

След тях се нареждат Рома (61,2), Лацио (55,6), Аталанта (53,7) и Фиорентина (52,1). След отличния 2023-24 г. Болоня спада до 43,7 млн. Под нивото от 40 милиона се намират Торино (38,6) и Дженоа (37,5), а след това постепенно и всички останали. Парма печели "наградата" за най-голяма заетост на млади играчи, въпреки че сумата е само 1 милион, защото честотата на този елемент е минимална. На дъното на класацията за телевизионни права са изпадналите в Серия Б, т.е. Емполи (27,3), Монца (25,6) и Венеция (25,5).

Съотношението между първите и последните е 3,2 към 1: Интер събира повече от три пъти повече от Монца и Венеция. През 2017-18 г., последния сезон преди реформата на Меландри, съотношението беше 4,4 към 1. Следователно ножицата се е стеснила, въпреки че "демократичните" модели на Премиерлигата (1,6 към 1) и Бундеслигата (2,4 към 1) остават далечни.