Светът се сбогува с баскетболната икона Коби Брайънт преди една година на 26 януари 2020 г., когато при хеликоптерната катастрофа в Калабасас, той загина заедно с неговата 13-годишна дъщеря Джана, с двама нейни юношески съотборници по баскетбол и още четирима възрастни.

Но освен като баскетболист, Коби ще бъде запомнен и като бизнесмен, пише Market Watch.

Приходите на Брайънт от спортната му кариера в Лос Анджелис Лейкърс възлизат на 323 312 307 долара, което го нарежда на трето място в историята на НБА след ЛеБрон Джеймс и Кевин Гарнет. Освен това печели още десетки милиони долари от партньорства с известни марки като Nike, McDonald’s, Mercedes-Benz и Hublot.

Една от най-доходоносните му инвестиции бе по времето, когато все още играеше в NBA. Тогава Брайънт вложи 6 милиона долара в компанията за спортни напитки Body Armor в замяна на 10% дял в компанията, според ESPN. Той освен това стана и говорител на марката. 

Body Armor се предлага на пазара като по-здравословна алтернатива на Gatorade и през годините работи с много известни спортисти, включително Джеймс Хардън, Майк Траут и Наоми Осака. През 2018 г., около четири години след първоначалната инвестиция на Коби, Coca-Cola закува миноритарен дял в Body Armor, като оценява акциите на баскетболиста на приблизително 200 милиона долара. Ходът на Coca-Cola даде на компанията възможността да се конкурира с Gatorade, която е собственост на Pepsi.

Вижте успешни инвестиции на Брайънт в материала на Bloomberg TV Bulgaria