Формула 1 (F1) е може би най-популярното автомобилно състезание в света и макар масата от фенове да вижда единствено обвивката на бляскавия и шумен спектакъл, целта на турнира е далеч по-широкообхватна от предполаганото. Имаме още Indianapolis, 24-те часа на Льо Ман, WRC и редица други, като всички те в съвкупност представляват тестови лаборатории за автомобилната индустрия.
Знаете ли кога е изобретено двигателното турбо? През 1962 г., и е дело на инженерите от General Motors. Същата година компанията го въвежда в своите модели Oldsmobile F85 и Chevrolet Corvair.
Да, тези две пионерчета не стигат до пистата на Формула 1, но техните наследници го правят. Porsche е първата марка, която открива реално приложение на новооткритието, тъй като двете американски возила така и не използват системата по познатия днес начин.
Моделите на германската класика 917/10 и 917/30 представят турбото на състезателната общност и от там насетне ежегодно започват да се изграждат различни модификации, пише Digital Trends. До началото на 80-те години на миналия век практически няма спортна кола, която да не разполага с въздушните турбини за по-висока мощност на двигателя.
Системата 4x4 първоначално е била инженерна мисъл на хората от Audi в зората на 80-те. Целта първоначално била да се създаде военно превозно средство, което да не разполага с огромните размери на джиповете и камионите и все пак да има възможност безпроблемно да минава през труднодостъпни трасета. Но за да бъде изпробвана една подобна система, трябва да бъдат пресъздадени възможно най-лошите условия за шофиране. А къде са били те по това време? Във WRC, естествено. Именно там за пръв път се срещаме с Audi Quattro, задвижвано от четирите независими едно от друго колела.
Полуавтоматичните скоростни кутии бяха представени чак през 2009 г. за колите в масово производство, но технологията е налична от 1983 г. насам. Инженерите на Porsche са първите, които намират за далеч по-полезно, ако премахнат третия педал на съединителя и буквално го сложат в ръцете на шофьора. Моделът 956 през въпросната година е първият с подобна смесена трансмисия. Колата се превръща в хит на несъществуващия вече Световен шампионат за спортни коли под егидата на Международната федерация по автомобилизъм (FIA).







Рецепта от тефтера на баба: Празнична питка
Три зодии ще се къпят в пари в седмицата от 15 до 21 декември
Чести грешки, които допускаме при носенето на парфюм
Коремните мазнини след 50 години повишават риска от смърт с цели 83%
Какво представляват Социалните предприятия за хора с увреждания?
Древно езеро, изчезнало преди 100 000 години, се появи отново
Археолози откриха огромна подводна структура край Франция
Нов радар за 230 000 евро всява ужас сред шофьорите
Смартфонът се оказва по-важен от двигателя
Сбогувахме се с тези коли през 2025
Плюсове и минуси на газовата уредба при дизеловите двигатели
Роберта Хаджийска на полуфинал в Киенбаум
Франк Уорън с надежда за Фюри – Джошуа през 2026 г.
Пантоя се върна във фитнеса дни след контузията, реваншът с Уанг под въпрос (Видео)
Рая Доброслав е №1 на БК Спарта за 2025 година
Чрез микропластмасата се разпространяват опасни бактерии
Клиника по неврохирургия в УМБАЛ „Св. Иван Рилски“ отпразнува своята 20-годишнина
Защо се будим малко преди алармата?
Наследствена ли е шизофренията?
Коментари
Напиши коментар22:07 | 4 юли 2019 г.
Напиши коментар