Световният шампион Люис Хамилтън спечели 6-а победа за сезона, триумфирайки в изпълнената с катастрофи и събития Гран При на Тоскана на пистата „Муджело”. 

Надпреварата бе прекъсвана на два пъти заради различни инциденти, като в крайна сметка радостта отново бе за британеца, който с 90 триумфа в кариерата си вече е само на един успех от рекорда на Михаел Шумахер.  

Валтери Ботас с другия Мерцедес остана втори, като определено не даде голяма битка на Люис, докато Алекс Албън с Ред Бул постигна първия си подиум в кариерата, като завърши трети. 

В състезание №1000 в историята от Ферари отново разочароваха, като им липсваше скорост и в крайна сметка трябваше да се задоволят с 9-о и 10-о място. 

На старта Люис Хамилтън се забави и Валтери Ботас се измъкна пред него. След това британецът бе атакуван и от пилотите зад себе си, но успя да запази второто място. Стигна се обаче до инцидент, при който Макс Верстапен се оказа в чакъла, след като също стартира лошо и се смъкна в средата на класирането, където бе ударен и в крайна сметка отпадна. 

Победителят от „Монца” Пиер Гасли също бе пратен в стената, след като се оказа в „сандвич” и приключи състезанието. Карлос  Сайнц се завъртя и това означаваше проблеми и за Себастиан Фетел, който трябваше да мине през бокса за смяна на предно крило. Шарл Льоклер пък се измъкна трети, като пилотите направиха няколко обиколки зад кола за сигурност. 

Веднага след рестарта Ботас остана начело, но в задната част на колоната си стигна до катастрофа, при която Антонио Джовинаци се блъсна в Кевин Магнусен, а след това Карлос Сайнц и Никола Латифи също отпаднаха, което означаваше червен флаг и спиране на състезанието. Причината за случилото се вероятно бе, че автомобилите намиращи се по-назад видяха зелените светлини и ускориха, докато Ботас го направи в последния възможен момент и в момента на инцидента още не дал пълна газ. 

Паузата продължи около половин час преди рестарта, като лидерите от Мерцедес заложиха на нови гуми медиум, докато тези зад тях, освен Ръсел и Райконен, бяха със софт. Този път Хамилтън започна по-добре и от външната страна успя да излезе начело, въпреки съмненията, че Ботас може би е бил инструктиран да го пусне, тъй като не показа никаква агресия. 

Льоклер остана трети, докато Алекс Албън се смъкна до 7-ата позиция, като бе изпреварен от Строл, Перес и Рикардо, който обаче след няколко тура се справи с мексиканеца и излезе 5-и. Строл пък натискаше Льоклер,  а Хамилтън бе с около 1,5 секунди аванс пред Ботас в челото. 

В 18-ата обиколка Строл очаквано излезе трети, след като Ферарито определено нямаше достатъчно скорост. Дани Рикардо също използва това и зае четвъртата позиция, а скоро и Алекс Албън изпревари Льоклер, след като преди това се справи с Перес, който също мина пред пилота на Скудерията. Шарл мина през бокса и се върна последен. 

В челото Хамилтън отвори над 5 секунди аванс пред Ботас, който поиска от екипа си при смяната на гуми да получи различна смес от тази на Люис, което бе наистина любопитно. Битката за третото място обаче, бе крайно интересна. 

Валтери започна да губи рязко темпо и логично влезе за смяна в 32-ата обиколка, като получи хард и се върна трети зад Строл, който все още не бе спирал. Хамилтън веднага отговори в следващата обиколка, като нямаше проблеми и също получи хард. След влизането на Строл и Албън в бокса, Дани Рикардо излезе трети. 

Льоклер пък направи нов бокс и след гумите хард сложи медиум, като се върна 11-и. От Мерцедес пък информираха пилотите си да стоят далеч от бордюрите и да пазят гумите. 

Така се стигна до 43-ата обиколка, в която Ланс Строл спука гума и излетя от пистата и катастрофира доста здраво, което доведе до нов сейфтикар. Ботас реагира веднага и сложи гуми медиум, докато Хамилтън не успя да влезе, тъй като бе подминал входа към бокса. Все пак Люис смени гумите си в следващия тур и остана лидер. Останалите пилоти също минаха през пита, след което обаче състезанието отново бе спряно, тъй като колата на Строл се запали, а и маршалите се забавиха при преместването и извън трасето.

Последва нова пауза от около двайсетина минути, след което нов старт вече с гуми софт за всички, при който Хамилтън започна силно и остана на първото място, докато Рикардо изпревари Ботас, но още в следващия тур Валтери си върна мястото зад Люис.  

По назад Алекс Албън изпревари Дани Рикардо за третата позиция и лиши Рено от подиум, като след това подгони и Ботас. Нямаше как обаче да го атакува. В дъното 11-ия Ръсел притисна Себастиан Фетел, но не супя да стигне до първата точка в кариерата си. 

Даниел Рикардо завърши зад Албън на отличното за Рено 4-о място, а зад него останаха Серхио Перес с Рейсинг Пойнт, Ландо Норис с Макларън, Дани Квят с Алфа Таури, Кими Райконен с Алфа Ромео и пилотите на Ферари. 

Хамилтън вече има 190 точки в класирането и продължава да има комфортен аванс пред Ботас, който е със 135. Макс Верстапен остана със 110.