Нико Росберг спечели по категоричен начин състезанието за Гран При на Монако на пистата в Монте Карло.

Пилотът на Мерцедес води колоната от първата до последната обиколка и не даде шанс на съперниците си да го изпреварят.

Така той приключи по възможно най-добрия начин уикенда, след като бе най-бърз и в трите свободни тренировки, а вчера спечели трети пореден Пол Позишън в квалификацията.

Това бе втора победа в неговата кариера, след Гран При на Китай миналия сезон. Сега обаче успехът имаше специална стойност за Нико, тъй като той повтори успеха на баща си Кеке от преди 30 години.

Не толкова добър бе деня за другият пилот на Мерцедес Люис Хамилтън, който бе втори, но бе забавен със своето спиране в бокса заради кола за сигурност и така бе изпреварен от двамата пилоти на Ред Бул.

До края в челото нямаше повече изпреварвания и Себастиан Фетел и Марк Уебър се качиха на подиума. Иначе доста монотонното състезание пък бе раздвижено от многобройните изпреварвания, които направи Серхио Перес в средата на колоната, но към края той се блъсна с Кими Райконен и впоследствие отпадна.



На старта Себастиан Фетел потегли добре, но така и не успя да изпревари Люис Хамилтън на първия завой. От останалите водещи пилоти също никой не успя да спечели позиция и така колоната продължи да бъде в реда от квалификациите.

Отпред Росберг дръпна леко с около две секунди пред съотборника си Хамилтън, докато Фетел бе плътно зад англичанина. Тъй като нямаше как да го изпревари обаче световният шампион бързо се примири и остави лека дистанция, за да прави обиколки, щадящи гумите.

Следваха Марк Уебър и Кими Райконен, докато 6-ят Фернандо Алонсо бе изостанал леко зад финландеца. Единствената борба за място на пистата бе за 7-то място между двамата съотборници в Макларън Серхио Перес и Дженсън Бътън. Мексиканецът на два пъти пресече шиканите, за да отбранява позицията си. След второто си такова действие обаче той бе посъветван от отбора си да даде позицията на Бътън.

До първите спирания в бокса единствената интересна ситуация бе подпалването на колата на Чарлс Пик, което обаче не предизвика излизане на кола за сигурност.

Първи за своята смяна на гуми влезе Марк Уебър в 26-та обиколка, а една по-късно това направиха Кими Райконен и Дженсън Бътън. Алонсо направи своето спиране в 29-та обиколка, но не можа да изпревари Райконен, който профуча точно пред него.

Точно в този момент, в 30-та обиколка, нещата станаха много напечени, тъй като Фелипе Маса се разби по идентичен начин като на вчерашната тренировка преди първия завой. Това принуди излизане на кола за сигурност в 31-та обиколка, като точно преди това Себастиан Фетел направи безпрепятствено своето спиране.

Двата Мерцедеса обаче трябваше да направят своите спирания едновременно и така Люис Хамилтън се наложи да изчака малко Росберг. Германецът се върна на пистата на първо място, но англичанинът се нареди 4-ти, зад двамата пилоти на Ред Бул. Отзад нямаше други размествания и следваха Райконен, Алонсо, Бътън и Серхио Перес.

В 38-та обиколка колата за сигурност се прибра и състезанието бе подновено. Люис Хамилтън атакува остро Уебър и се изравни до болида му, но така и не успя да го изпревари. Алонсо притискаше Райконен, но без да има реален шанс за изпреварване. Междувременно Бътън удари леко с крилото си задната гума на испанеца, но за щастие на двамата никой не получи повреда.

В 42-та обиколка обаче Перес изненада съотборника си и го изпревари при шикана след излизане от тунела. Малко по-късно мексиканецът пробва на същото място атака и срещу Алонсо, което принуди испанеца да мине напряко през шикана. Перес се оплака от това по радиото на бокса си.

В 46-та обиколка състезанието бе спряно, тъй като Жулс Бианки и Пастор Малдонадо се блъснаха и пилотът на Уилямс се разби тежко в предпазните огради. Колата му остана на пистата така, че нямаше как останалите пилоти да минават покрай него.

След около половин час пауза, състезанието бе подновено след две обиколки зад кола за сигурност. Междувременно стюардите наредиха на Алонсо да върне позицията на Серхио Перес, заради пресичането на шикана.

Първоначално нямаше изпреварвания непосредствено след прибиране на колата за сигурност. Малко след това обаче Бътън позволи да бъде изпреварен от Сутил за 8-то място, а Серхио Перес направи трета атака на шикана, принуждавайки Райконен да мине напряко. В този случай обаче финландецът не получи нареждане да отстъпи позицията си.

Междувременно Сутил продължаваше да се представя чудесно и след няколко атаки срещу Алонсо в 57-та обиколка го изпревари на фибата за коса за 7-то място.

В 63-та обиколка се наложи за трети път да излезе кола за сигурност, тъй като Грожан много нелепо връхлетя отзад на Даниел Рикардо на излизане от тунела и разби двата болида.

След подновяване на състезанието Перес продължи да е много агресивен и пробва изпреварване срещу Райконен на излизане от тунела. Финланецът обаче го затвори така, че не му остави място и практически блъсна мексиканеца в мантинелите. С това обаче Райконен спука гума и се наложи да влезе в бокса, което го върна до 13-то място.

Перес пък получи леки повреди, които забавиха темпото му и зад него се получи върволица от коли. Бътън се възползва от това и изпревари Алонсо. Четири обиколки преди края Перес не можа да продължи и отпадна, паркирайки колата встрани от пистата.

В последните обиколки Райконен успя да изпревари три изпреварвания и някакси успя да влезе в зоната на точките, което бе 24-тия пореден случай, в който финландецът прави това.