
Скандалът със спорните задни дифузьори на Браун ГП, Тойота и Уилямс, който застрашаваше да помрачи целия сезон във Формула 1 вече приключи.
На днешното си заседание международният арбитражен съд отсъди, че дифузьорите са напълно легални. Това бе последната инстанция, която можеше да се произнесе по случая, така че всичко е окончателно.
Както е известно, единствено тези три отбора решиха да направят по-различен дизайн на задните си дифузьори, с което колата получава по-добро прилепяне към пистата.Именно по-ниското прилепяне е проблемът този сезон, заради промяната на правилата.
Останалите 7 отбора обаче протестираха, че това е некоректно тълкувание на правилата и се злоупотребява с "вратичка" в правилника.
Така още преди първото състезание от сезона в Австралия три тима направиха протест срещу спорните дифузьори. Стюардите на пистата обаче отхвърлиха протеста. След това и в Малайзия бе направен протест и отново той бе отхвърлен.
Сега окончателното решение за одобряване на въпросните дифузьори е много добра новина за лидера в класирането Дженсън Бътън с Браун ГП. Ако решението бе против неговия отбор, имаше опасност точките да му бъдат отнети, а Браун ГП да трябва да преправя тотално дизайна на колата си.
Вместо това, сега 7-те обжалващи тима ще трябва да преправят колите си. Голяма част от тях и без това вече са започнали да го правят, като застраховка срещу очакваното отхвърляне на жалбата от ФИА.
Цялата история със скандалните дифузьори ескалира в лични нападки между двата лагера, като най-атакуван бе Рос Браун. Той бе обвинен от главния дизайнер на Ферари Рори Бърн, че нарушава неписани правила, които се спазват от 14-15 години.
По време на вчерашното изслушване пък, адвокатът който представляваше Ферари пред арбитража - Найджъл Тоци, заяви: "Само човек с върховна арогантност може да е така уверен в правотата си, когато толкова много уважавани негови колеги смятат обратното".
Тоци бе представителя на Ферари, който преди две години води делото за шпионаж срещу Макларън, а миналата година представлява "Скудерията" при обжалването на наказанието на Люис Хамилтън от Гран При на Белгия.
Този път обаче той, макар да използва доста остри думи срещу ФИА, Макс Мозли и Чарли Уайтинг, удари на камък. Рос Браун от своя страна настоява, че не се сърди за атаките срещу себе си.
"Доволни сме с решението на арбитражният съд днес. Уважаваме правото на съперниците си да обжалват всеки дезайн или концепция, която използваме в колите си, по всички възможни начини", коментира собственикът на Браун ГП.
"Техническият департамент на ФИА, стюардите в Австралия и Малайзия, а сега и 5-те съдии от арбитражния съд потвърдиха нашата увереност, че колите ни винаги са отговаряли стриктно на правилата за 2009 година".
Напиши коментар
На днешното си заседание международният арбитражен съд отсъди, че дифузьорите са напълно легални. Това бе последната инстанция, която можеше да се произнесе по случая, така че всичко е окончателно.
Както е известно, единствено тези три отбора решиха да направят по-различен дизайн на задните си дифузьори, с което колата получава по-добро прилепяне към пистата.Именно по-ниското прилепяне е проблемът този сезон, заради промяната на правилата.
Останалите 7 отбора обаче протестираха, че това е некоректно тълкувание на правилата и се злоупотребява с "вратичка" в правилника.
Така още преди първото състезание от сезона в Австралия три тима направиха протест срещу спорните дифузьори. Стюардите на пистата обаче отхвърлиха протеста. След това и в Малайзия бе направен протест и отново той бе отхвърлен.
Сега окончателното решение за одобряване на въпросните дифузьори е много добра новина за лидера в класирането Дженсън Бътън с Браун ГП. Ако решението бе против неговия отбор, имаше опасност точките да му бъдат отнети, а Браун ГП да трябва да преправя тотално дизайна на колата си.
Вместо това, сега 7-те обжалващи тима ще трябва да преправят колите си. Голяма част от тях и без това вече са започнали да го правят, като застраховка срещу очакваното отхвърляне на жалбата от ФИА.
Цялата история със скандалните дифузьори ескалира в лични нападки между двата лагера, като най-атакуван бе Рос Браун. Той бе обвинен от главния дизайнер на Ферари Рори Бърн, че нарушава неписани правила, които се спазват от 14-15 години.
По време на вчерашното изслушване пък, адвокатът който представляваше Ферари пред арбитража - Найджъл Тоци, заяви: "Само човек с върховна арогантност може да е така уверен в правотата си, когато толкова много уважавани негови колеги смятат обратното".
Тоци бе представителя на Ферари, който преди две години води делото за шпионаж срещу Макларън, а миналата година представлява "Скудерията" при обжалването на наказанието на Люис Хамилтън от Гран При на Белгия.
Този път обаче той, макар да използва доста остри думи срещу ФИА, Макс Мозли и Чарли Уайтинг, удари на камък. Рос Браун от своя страна настоява, че не се сърди за атаките срещу себе си.
"Доволни сме с решението на арбитражният съд днес. Уважаваме правото на съперниците си да обжалват всеки дезайн или концепция, която използваме в колите си, по всички възможни начини", коментира собственикът на Браун ГП.
"Техническият департамент на ФИА, стюардите в Австралия и Малайзия, а сега и 5-те съдии от арбитражния съд потвърдиха нашата увереност, че колите ни винаги са отговаряли стриктно на правилата за 2009 година".
Коментари
Напиши коментарНапиши коментар