
Лидерът в шампионата на Формула 1 Дженсън Бътън увеличи още преднината си в класирането, след като спечели безапелационна победа в Гран При на Монако.
Пилотът на Браун ГП стартира от първа позиция и държа всичко под контрол от първата до последната обиколка. Така англичанинът спечели 5-та победа от 6-те състезания от началото на сезона.
Триумфът на Браун ГП бе пълен, тъй като на второ място завърши вторият пилот на отбора Рубенс Баричело. Бразилецът е и единственият съперник за титлата на Бътън, като изостава на 16 точки зад съотборника си.
Единственият отбор, който оказа частична съпротива на Браун бе отборът на Ферари. Скудерията направи най-доброто си представяне от началото на сезона. Кими Райконен финишира трети, а Маса 4-ти. И двамата бяха много близо до Баричело, но не успяха да го победят.
Така в разгара на политическите войни за новите правила във Формула 1, Черните Кончета от Маранело показаха че винаги ще са основен фактор в този спорт и без тях нещата наистина няма да са същите.
На старта Бътън не допусна грешка и запази първото си място. Заради късата старт-финална права Ферари не можеше да извлече полза от системите си КЕРС и не само, че не успя да изпревари никой, ами загуби позиции. Кими Райконен бе изпреварен от Баричело, а Фелипе Маса от Себастиян Фетел.
Фелипе Маса се бореше с Фетел и при опит за изпреварване пресече шикана след тунела и въпреки, че мина пред съперника си, трябваше да го пусне. От това се възползва 6-я Нико Росберг, който се бе залепил зад Фетел и също мина пред Маса.
Това бе сериозен проблем за Маса, тъй като Фетел очевидно имаше проблем с болида си и макар да бе най-лек от всички, бе видимо по-бавен.
Германецът сформира цяла колона от болиди зад себе си и няколко обиколки ги бави зад себе си, преди да ги пусне в 10-та обиколка. Веднага след това Фетел влезе в бокса за смяна на гумите, които бяха причина за бавната му скорост.
Себастиян Буеми пък направи доста глупава катастрофа, влизайки с голяма скорост в задницата на Нелсиньо Пикет. Денят се оказа много неприятен и за Себастиян Фетел, който сложи край на проблемите си с катастрофа в 17-та обиколка.
Отпред Бътън бе дръпнал около 8 секунди пред Баричело, а Райконен бе залепен зад бразилеца. Росберг и Маса бяха на 20 секунди зад лидера, но постепенно Дженсън Бътън започна да изпитва проблеми със супер-меките си гуми.
Това го накара да да влезе малко по-рано в бокса, в 16-та обиколка, но двете ферарита също влязаха малко по-късно и така не се получиха големи размествания. Маса успя да изпревари Росберг благодарение на пит-стопа си и дори приближи доста Кими Райконен и Рубенс Баричело.
Фернандо Алонсо пък се оказа със стратегия с най-късно спиране в бокса от водещите пилоти и влезе за първи път едва в 28-та обиколка.
Пръв за второто си спиране от лидерите влезе Рубенс Баричело 28 обиколки преди края. В този момент той изоставаше от Бътън с около 15 секунди, а Райконен и Маса бяха през 2 секунди зад него. Марк Уебър също се бе приближил и бе на 5-та позиция на само 5 секунди зад Маса.
Дженсън Бътън влезе в бокса една обиколка по-късно, но решаващо излезе точно между двете Ферарита. Така той не бе длъжен да пусне Маса пред себе си и бавеше бразилеца, което пък бе в полза на съотборника му Баричело.
Кими Райконен влезе в бокса 3 обиколки след Баричело, но това се оказа недостатъчно, за да задмине пилота на Браун ГП. Фелипе Маса също не успя да застраши Баричело, въпреки че влезе 4 обиколки по-късно.
След спиранията на първите 5 пилота Бътън водеше с 13 секунди пред Баричело и си бе гарантирал победата, а Райконен и Маса бяха на 7 секунди зад втория пилот на Браун и така той също не бе застрашен.
Фернандо Алонсо влезе за втори път едва 12 обиколки преди края и така се озова на 7-мо място, зад Нико Росберг, който също бе с доста късно назад изтеглено второ спиране в бокса.
На осмото място, даващо последната точка, бе Себастиян Бурде. Пилотът на Торо Росо един от малкото, използващи стратегия само с едно спиране в бокса.
До края на надпреварата не се проведе битка за нито една от позициите, даващи точки и така Браун ГП спечели
Напиши коментар
Пилотът на Браун ГП стартира от първа позиция и държа всичко под контрол от първата до последната обиколка. Така англичанинът спечели 5-та победа от 6-те състезания от началото на сезона.
Триумфът на Браун ГП бе пълен, тъй като на второ място завърши вторият пилот на отбора Рубенс Баричело. Бразилецът е и единственият съперник за титлата на Бътън, като изостава на 16 точки зад съотборника си.
Единственият отбор, който оказа частична съпротива на Браун бе отборът на Ферари. Скудерията направи най-доброто си представяне от началото на сезона. Кими Райконен финишира трети, а Маса 4-ти. И двамата бяха много близо до Баричело, но не успяха да го победят.
Така в разгара на политическите войни за новите правила във Формула 1, Черните Кончета от Маранело показаха че винаги ще са основен фактор в този спорт и без тях нещата наистина няма да са същите.
На старта Бътън не допусна грешка и запази първото си място. Заради късата старт-финална права Ферари не можеше да извлече полза от системите си КЕРС и не само, че не успя да изпревари никой, ами загуби позиции. Кими Райконен бе изпреварен от Баричело, а Фелипе Маса от Себастиян Фетел.
Фелипе Маса се бореше с Фетел и при опит за изпреварване пресече шикана след тунела и въпреки, че мина пред съперника си, трябваше да го пусне. От това се възползва 6-я Нико Росберг, който се бе залепил зад Фетел и също мина пред Маса.
Това бе сериозен проблем за Маса, тъй като Фетел очевидно имаше проблем с болида си и макар да бе най-лек от всички, бе видимо по-бавен.
Германецът сформира цяла колона от болиди зад себе си и няколко обиколки ги бави зад себе си, преди да ги пусне в 10-та обиколка. Веднага след това Фетел влезе в бокса за смяна на гумите, които бяха причина за бавната му скорост.
Себастиян Буеми пък направи доста глупава катастрофа, влизайки с голяма скорост в задницата на Нелсиньо Пикет. Денят се оказа много неприятен и за Себастиян Фетел, който сложи край на проблемите си с катастрофа в 17-та обиколка.
Отпред Бътън бе дръпнал около 8 секунди пред Баричело, а Райконен бе залепен зад бразилеца. Росберг и Маса бяха на 20 секунди зад лидера, но постепенно Дженсън Бътън започна да изпитва проблеми със супер-меките си гуми.
Това го накара да да влезе малко по-рано в бокса, в 16-та обиколка, но двете ферарита също влязаха малко по-късно и така не се получиха големи размествания. Маса успя да изпревари Росберг благодарение на пит-стопа си и дори приближи доста Кими Райконен и Рубенс Баричело.
Фернандо Алонсо пък се оказа със стратегия с най-късно спиране в бокса от водещите пилоти и влезе за първи път едва в 28-та обиколка.
Пръв за второто си спиране от лидерите влезе Рубенс Баричело 28 обиколки преди края. В този момент той изоставаше от Бътън с около 15 секунди, а Райконен и Маса бяха през 2 секунди зад него. Марк Уебър също се бе приближил и бе на 5-та позиция на само 5 секунди зад Маса.
Дженсън Бътън влезе в бокса една обиколка по-късно, но решаващо излезе точно между двете Ферарита. Така той не бе длъжен да пусне Маса пред себе си и бавеше бразилеца, което пък бе в полза на съотборника му Баричело.
Кими Райконен влезе в бокса 3 обиколки след Баричело, но това се оказа недостатъчно, за да задмине пилота на Браун ГП. Фелипе Маса също не успя да застраши Баричело, въпреки че влезе 4 обиколки по-късно.
След спиранията на първите 5 пилота Бътън водеше с 13 секунди пред Баричело и си бе гарантирал победата, а Райконен и Маса бяха на 7 секунди зад втория пилот на Браун и така той също не бе застрашен.
Фернандо Алонсо влезе за втори път едва 12 обиколки преди края и така се озова на 7-мо място, зад Нико Росберг, който също бе с доста късно назад изтеглено второ спиране в бокса.
На осмото място, даващо последната точка, бе Себастиян Бурде. Пилотът на Торо Росо един от малкото, използващи стратегия само с едно спиране в бокса.
До края на надпреварата не се проведе битка за нито една от позициите, даващи точки и така Браун ГП спечели
Коментари
Напиши коментарНапиши коментар