
Лъч надежда за бъдещето на Формула 1 се появи, след като организацията на отборите ФОТА направи последен опит за помирение с ФИА.
Днес тимовете са изпратили писмо до президента на ФИА Макс Мозли, в което предлагат известни отстъпки от позициите си.
Както е известно, ФИА и ФОТА (организацията на отборите във Формула 1) имат различия относно правилата и поради тази причина тимовете не са се записали за участие за следващия сезон. След неколкократни отлагания, крайният срок да се запишат е този петък, преди Гран При на Великобритания на пистата Силвърстоун.
В последното си предложение отборите са склонни да приемат бюджетния таван, макар и да не назовават точно на какви ограничения са съгласни. В настоящите правила за 2010 година ограничението е 40 милиона лири.
Тимовете обаче настояват финансовите проверки за спазването на тавана да се извършват не от ФИА, а от независими фирми, одобрени от самите отбори. Накрая на сезона данните ще бъдат представяни на ФИА.
Освен това ФОТА поиска отсрочка от крайния срок за записване, до 1 юли. Целта е да се предоговори новия договор Конкорд, с който се регламентират финансовите параметри на целия шампионат.
Последното искане беше доставчикът на двигатели за новите три отбора - Косуърт, да има същите ограничения за оборотите, каквито и другите отбори.
Отговорът на Макс Мозли дойде мигновено и макар все още да има някои разминавания и неясноти, неговият тон също не бе напълно враждебен.
Според шефа на ФИА няма начин да се отложи крайния срок, тъй като трябва да бъде даден отговор на изчакващите на опашка резервни отбори, които чакат евентуално да заемат мястото на "бунтовниците" от ФОТА.
Освен това според него изцяло нов договор Конкорд ще бъде предмет на прекалено дълги дискусии. Вместо това той предлага да се преподпише договора Конкорд от 1998 година, с опция за предоговаряне в бъдеще.
"След това можем да преговаряме за нов договор Конкорд, който обаче да е защитен от вече постигнатото съгласие върху версията от 1998 година. В края на краищата, вече 10 години се състезаваме под този договор, няколко седмици или месеци повече не би трябвало да са проблем", заявява Мозли, цитиран от Аутоспорт.
Неясно остава и отношението към сумата от 40 милиона за бюджетния таван. Според някои медии Мозли е готов на компромис от 100 милиона за 2010 година, с цел през следващите години вече да стане 40 милиона. Самият Мозли не потвърди тези спекулации.
"Сериозен проблем в предложението на ФОТА е липсата на ясни числа. Отборите трябва да знаят какви са ограниченията, ние също".
"Затова предлагаме да се приемат правилата за 2010 година във варианта, в който са сега. Ако е необходими, след това те могат да се преразгледат".
Накрая обаче Мозли категорично отхвърли желанието за ограничаване на оборотите на Косуърт до тези на останалите двигатели. Компанията за двигатели ще има възможност да настрои моторите си спрямо правилата от 2006 година, тъй като е нямала "нито времето, нито ресурсите да се придържа към стандартите за 2010 година".
Напиши коментар
Днес тимовете са изпратили писмо до президента на ФИА Макс Мозли, в което предлагат известни отстъпки от позициите си.
Както е известно, ФИА и ФОТА (организацията на отборите във Формула 1) имат различия относно правилата и поради тази причина тимовете не са се записали за участие за следващия сезон. След неколкократни отлагания, крайният срок да се запишат е този петък, преди Гран При на Великобритания на пистата Силвърстоун.
В последното си предложение отборите са склонни да приемат бюджетния таван, макар и да не назовават точно на какви ограничения са съгласни. В настоящите правила за 2010 година ограничението е 40 милиона лири.
Тимовете обаче настояват финансовите проверки за спазването на тавана да се извършват не от ФИА, а от независими фирми, одобрени от самите отбори. Накрая на сезона данните ще бъдат представяни на ФИА.
Освен това ФОТА поиска отсрочка от крайния срок за записване, до 1 юли. Целта е да се предоговори новия договор Конкорд, с който се регламентират финансовите параметри на целия шампионат.
Последното искане беше доставчикът на двигатели за новите три отбора - Косуърт, да има същите ограничения за оборотите, каквито и другите отбори.
Отговорът на Макс Мозли дойде мигновено и макар все още да има някои разминавания и неясноти, неговият тон също не бе напълно враждебен.
Според шефа на ФИА няма начин да се отложи крайния срок, тъй като трябва да бъде даден отговор на изчакващите на опашка резервни отбори, които чакат евентуално да заемат мястото на "бунтовниците" от ФОТА.
Освен това според него изцяло нов договор Конкорд ще бъде предмет на прекалено дълги дискусии. Вместо това той предлага да се преподпише договора Конкорд от 1998 година, с опция за предоговаряне в бъдеще.
"След това можем да преговаряме за нов договор Конкорд, който обаче да е защитен от вече постигнатото съгласие върху версията от 1998 година. В края на краищата, вече 10 години се състезаваме под този договор, няколко седмици или месеци повече не би трябвало да са проблем", заявява Мозли, цитиран от Аутоспорт.
Неясно остава и отношението към сумата от 40 милиона за бюджетния таван. Според някои медии Мозли е готов на компромис от 100 милиона за 2010 година, с цел през следващите години вече да стане 40 милиона. Самият Мозли не потвърди тези спекулации.
"Сериозен проблем в предложението на ФОТА е липсата на ясни числа. Отборите трябва да знаят какви са ограниченията, ние също".
"Затова предлагаме да се приемат правилата за 2010 година във варианта, в който са сега. Ако е необходими, след това те могат да се преразгледат".
Накрая обаче Мозли категорично отхвърли желанието за ограничаване на оборотите на Косуърт до тези на останалите двигатели. Компанията за двигатели ще има възможност да настрои моторите си спрямо правилата от 2006 година, тъй като е нямала "нито времето, нито ресурсите да се придържа към стандартите за 2010 година".
Коментари
Напиши коментарНапиши коментар