
Разцеплението във Формула 1 вече стана факт. Късно снощи тимовете обявиха, че се отделят от ФИА и ще създадат собствен шампионат.
Така немислимото за мнозина се случи - непрекъснато задълбочаващият се конфликт между Макс Мозли и ФОТА доведе до разпадането на Формула 1 такава, каквато феновете я познават.
Снощи 8-те членове на ФОТА - Ферари, Макларън, Рено, БМВ, Тойота, Браун, Ред Бул и Торо Росо се събраха в офисите на Рено, за да обсъдят последния отговор на Макс Мозли. След 4-часови съвещания решението за разделяне бе факт.
"Отборите не могат да продължат да правят компромиси с фундаменталните ценности на този спорт и затова отказаха да променят първоначалните си условни кандидатури за участие през шампионата през 2010 година", се казва в изявлението на ФОТА.
"Тези отбори съответно нямаме друга алтернатива, освен да подготвим организирането на нов шампионат, който отразява ценностите на неговите участници".
"Тези нови серии ще имат прозрачно управление, единни правила, ще окуражават повече участници и ще слушат желанията на феновете. Включително и ще намалят цените на билетите на надпреварите".
"Основните пилоти, звезди, марки, спонсори, промотъри и компании, които исторически са се свързали с най-високото ниво на моторните спортове, всички те ще присъстват в новите серии".
Разцеплението идва в деня, в който изтича поредният-последен краен срок, даден от Макс Мозли на отборите да премахнат условията си и да се запишат за шампионата безпрекословно.
По-рано в сряда тимовете написаха последното си предложение към шефа на ФИА, но отговорът, който получиха не ги задоволи. Това провокира срещата в базата на Рено, която доведе до решението.
Според отборите ФИА, както и собственикът на комерсиалните права на Формула 1 - Бърни Екълстън, постоянно са ги отрязвали във всичките им опити за конструктивен диалог.
"От основаването на ФОТА през миналия септември, отборите работиха заедно и търсеха ФИА и собственикът на комерсиалните права, за да развият и подобрят спорта".
"Безпрецедентната световна финансова криза неизбежно поднесе големи предизвикателства пред общността на Формула 1. ФОТА се гордее, че постигна сериозни успехи за намаляване на разходите".
"В допълнение производителите оказаха сериозна помощ на някои независими отбори, някои от които вероятно нямаше да съществуват, ако не бяха инициативите на ФОТА. Отборите се съгласиха допълнително и на други доброволни мерки, за намаляване на цените".
"След тези инициативи отборите потвърдиха на ФИА и на собственика, че са готови да се обвържат до 2012-та година. ФИА отговори с кампания за разцепването на ФОТА".
"Желанията на мнозинството на отборите са пренебрегнати. Нещо повече - десетки милиони долари не бяха изплатени на много от отборите и бяха задържани от собственика на правата".
Това обявление със сигурност ще засенчи предстоящото състезание за Гран При на Великобритания на пистата Силвърстоун.
Тепърва ще започнат и сериозните съдебни битки. Първата е за участието на Ферари, Ред Бул и Торо Росо, които според ФИА имат договори, задължаващи ги да участват във Формула 1.
Дори и този казус да бъде разрешен, Бърни Екълстън се закани да се бори жестоко по всички възможни начини срещу новите серии. Това означава, че легендарни писти, с които той има договор - като Монако, Спа и Монца, няма да могат да приемат новия шампионат.
Напиши коментар
Така немислимото за мнозина се случи - непрекъснато задълбочаващият се конфликт между Макс Мозли и ФОТА доведе до разпадането на Формула 1 такава, каквато феновете я познават.
Снощи 8-те членове на ФОТА - Ферари, Макларън, Рено, БМВ, Тойота, Браун, Ред Бул и Торо Росо се събраха в офисите на Рено, за да обсъдят последния отговор на Макс Мозли. След 4-часови съвещания решението за разделяне бе факт.
"Отборите не могат да продължат да правят компромиси с фундаменталните ценности на този спорт и затова отказаха да променят първоначалните си условни кандидатури за участие през шампионата през 2010 година", се казва в изявлението на ФОТА.
"Тези отбори съответно нямаме друга алтернатива, освен да подготвим организирането на нов шампионат, който отразява ценностите на неговите участници".
"Тези нови серии ще имат прозрачно управление, единни правила, ще окуражават повече участници и ще слушат желанията на феновете. Включително и ще намалят цените на билетите на надпреварите".
"Основните пилоти, звезди, марки, спонсори, промотъри и компании, които исторически са се свързали с най-високото ниво на моторните спортове, всички те ще присъстват в новите серии".
Разцеплението идва в деня, в който изтича поредният-последен краен срок, даден от Макс Мозли на отборите да премахнат условията си и да се запишат за шампионата безпрекословно.
По-рано в сряда тимовете написаха последното си предложение към шефа на ФИА, но отговорът, който получиха не ги задоволи. Това провокира срещата в базата на Рено, която доведе до решението.
Според отборите ФИА, както и собственикът на комерсиалните права на Формула 1 - Бърни Екълстън, постоянно са ги отрязвали във всичките им опити за конструктивен диалог.
"От основаването на ФОТА през миналия септември, отборите работиха заедно и търсеха ФИА и собственикът на комерсиалните права, за да развият и подобрят спорта".
"Безпрецедентната световна финансова криза неизбежно поднесе големи предизвикателства пред общността на Формула 1. ФОТА се гордее, че постигна сериозни успехи за намаляване на разходите".
"В допълнение производителите оказаха сериозна помощ на някои независими отбори, някои от които вероятно нямаше да съществуват, ако не бяха инициативите на ФОТА. Отборите се съгласиха допълнително и на други доброволни мерки, за намаляване на цените".
"След тези инициативи отборите потвърдиха на ФИА и на собственика, че са готови да се обвържат до 2012-та година. ФИА отговори с кампания за разцепването на ФОТА".
"Желанията на мнозинството на отборите са пренебрегнати. Нещо повече - десетки милиони долари не бяха изплатени на много от отборите и бяха задържани от собственика на правата".
Това обявление със сигурност ще засенчи предстоящото състезание за Гран При на Великобритания на пистата Силвърстоун.
Тепърва ще започнат и сериозните съдебни битки. Първата е за участието на Ферари, Ред Бул и Торо Росо, които според ФИА имат договори, задължаващи ги да участват във Формула 1.
Дори и този казус да бъде разрешен, Бърни Екълстън се закани да се бори жестоко по всички възможни начини срещу новите серии. Това означава, че легендарни писти, с които той има договор - като Монако, Спа и Монца, няма да могат да приемат новия шампионат.
Коментари
Напиши коментарНапиши коментар