Още по темата

 

Новият спонсорски договор на Байерн Мюнхен с акционера в клуба "Ауди" може да даде на клуба по-голяма увереност в опитите за привличането на Лерой Сане и Кай Хаверц.

Двамата германски национали минават за големите летни цели на баварския колос и се предполага, че Байерн е готов да бръкне дълбоко в касата за тях.

Още по темата

 

Контрактът с "Ауди" е до 2029 година на обща стойност 500 милиона евро и автомобилният концерн вече ще внася по 50 милиона евро на сезон в Байерн. 

Досега Байерн получаваше близо 35 милиона евво на сезон от концерна, който е един от трите акционера в клуба, заедно с "Адидас" и "Алианц". 15 милиона евро в повече на година не са много за Байерн, но пък дават възможност да се плаща годишната заплата на една от големите звезди в отбора.

Още по темата

 

15 милиона евро в повече за сигурността. За прекрачване на онази граница, която ти дава готовността да се надцакваш с другите големи играчи в "покера" за някоя звезда. Онази сигурност, която може да накара самия футболист да избере Байерн и после да заяви на представянето си "те ме искаха до последно, затова съм тук".

Искат до последно обаче само тези, които могат да платят. А конкурентите на Байерн на пазара в наши дни са гиганти, някои от които имат практически неизчерпаем бюджет като ПСЖ и Манчестър Сити. И затова велики клубове с традиции като Байерн вече се нуждаят и от повече свежи средства. Защото при еднакъв или поне сходен финассов ресурс, вече "малките детайли" правят разликата. Т.е. марката. А Байерн е марка. Топ марка. Топ-топ-топ марка.

Според анализаторите Сане и Хаверц могат да излязат на Байерн почти 200 милиона евро. Добрата новина за германския хегемон е, че 24-годишният Лерой влиза в последната година на контракта си с Манчестър Сити. Хаверц пък е обвързан с Байер Леверкузен до 30 юни 2022 година.

Интересното е, че сега Байерн можеше да бъде още по-могъщ във финансов аспект, защото се беше разбрал с BMW за космически договор - 800 милиона евро за срок от 10 години. Въпросният автомобилен гигант обаче се отметна от сделката, макар да беше готов да изкупи и дяла (8.33%) на "Ауди" като акционер.

От Байерн се заканиха да съдят BMW заради изтичане на информация и злепоставяне на клуба спрямо "Ауди". В крайна сметка обаче мюнхенци си издействаха по-добри условия с дългогодишния си партньор, който налива пари в касата от 2002 година насам.

През 2002 година "Адидас" плати 77 милиона евро, за да стане акционер в Байерн. През 2010 година "Ауди" плати 90 милиона евро, а "Алианц" изръси 110 милиона евро през 2014 година. Всяка една от трите компании притежава по 8.33% от най-успешния германски футболен клуб. Според вестник "Билд" всеки дял струва около 200 милиона евро.

С новия си договор Байерн няма да стане много по-богат, но със сигурност ще бъде с една идея по-агресивен на пазара. Великите са велики, защото успяват да издържат на промените. Баварският колос вече е доказвал, че е голям след смяна на поколенията от играчи и шефове. Новата финансова инжекция е онази щипка увереност, която воже да наклони везните към Байерн при следващите преговори. Със Сане, Хаверц или някоя друга "граната".


Материал на Gol.bg