Люис Хамилтън е почти сигурен шампион за 5-и път във Формула 1. Британецът спечели без проблеми Гран При на Япония, като постигна 71-и триумф в кариерата си и 50-и за Мерцедес. 

Той водеше от старта до финала и остави зад себе си Валтери Ботас и Макс Верстапен. Себастиан Фетел завърши едва 6-и, след като започна добре, но имаше инцидент с Верстапен. Така Хамилтън вече има 331 точки, германецът е с 264 и тези 67 точки разлика правят битката на практика предрешена. 

На старта всичко мина чисто, като Хамилтън задържа зад себе си Ботас и Верстапен. Фетел обаче започна добре и още в началото мина пред двата автомобила на Торо Росо, а малко по-късно в обиколката мина и пред Грожан. 

Макс отново се прояви, след като в края на първия тур не успя да спре навреме за шикана и излезе от пистата. След това се върна на трасето и изтласка Кими извън трасето, като двамата леко се удариха. Това помогна на Фетел да мине пред Райконен и да се залепи зад холандеца, чийто инцидент с Кими бе разследван. 

Лек удар между Льоклер и Магнусен означаваше спукана гума за пилота на Хаас, който по пътя си към бокса остави доста елементи по пистата, заради което на трасето излезе кола да сигурност и събра колоната. 

Стюардите обаче съвсем закономерно наказаха Макс Верстапен с 5 секунди заради това, че изхвърли Райконен от пистата, когато се върна опасно. Съвсем очаквано холандецът негодува и заяви, че е направил максимума. 

Състезанието бе подновено в 8-ата обиколка и Фетел подгони Верстапен, атакува го на завоя „Спуун” и опита да мине отвътре, но нямаше достатъчно място, двамата се удариха леко и докато Макс продължи, Себ излезе от пистата и севърна едва 19-и, с което ликвидира шансовете си в състезанието. Преценката на германеца отново не изглеждаше правилна, а и след инцидента получи повреди по предното крило. 

Дани Рикардо също си проправяше път напред и в 14-ата обиколка вече бе 5-и. В челото Хамилтън имаше аванс от над 2 секунди пред Ботас, докато още 3 назад бе Макс. Кими бе на 2,5 от холандеца, а Фетел едва 15-и. Люис се оплака от леки проблеми в работата на мотора, но продължаваше да води уверено. 

Кими пръв влезе за смяна на гуми в 18-ата обиколка и сложи най-твърдите гуми – медиум, с които да кара до края, като се върна 10-и. Себастиан бе стигнал до 12-ото място, но изглеждаше, че има проблеми с автомобила заради повреденото предно крило. 

Макс също смени гумите си, като сложи софт и се върна точно пред Кими. Последваха смени за Ботас и Рикардо, като и двамата сложиха медиум и австралиецът се върна 4-и, също пред Райконен, който сякаш имаше някакви проблеми. В 25-ата обиколка дойде и смяната на Люис, който също заложи на най-твърдите гуми медиум и запази първата си позиция. 

Фетел влезе за смяна в 27-ата обиколка, като сложи гуми софт и се върна едва 16-и, след което започна пак да си пробива път напред и 6 обиколки по-късно вече бе 7-и. 

Последваха обиколки без да се случи нещо кой знае какво, преди да последва отпадане на Льоклер, който спря близо до пистата и това доведе до виртуална кола за сигурност за кратко, след което битката бе подновена. Верстапен бе настигнал Ботас в борбата за второто място, докато напред Хамилтън не бе застрашен. Фетел бе 6-и, но без шанс да се изкачи по-нагоре. 

Ботас успяваше да удържа Верстапен, но изпитваше и известни проблеми. Все пак до края той съумя да запази позицията си и завърши, докато Макс остана трети. Дани Рикардо стигна до 4-ото място пред пилотите на Ферари – Кими Райконен и Себастиан Фетел. В точките влязоха още Серхио Перес, Ромен Грожан, Естебан Окон и Карлос Сайнц.