Още по темата

 

Формула 1 (F1) е може би най-популярното автомобилно състезание в света и макар масата от фенове да вижда единствено обвивката на бляскавия и шумен спектакъл, целта на турнира е далеч по-широкообхватна от предполаганото. Имаме още Indianapolis, 24-те часа на Льо Ман, WRC и редица други, като всички те в съвкупност представляват тестови лаборатории за автомобилната индустрия.

Знаете ли кога е изобретено двигателното турбо? През 1962 г., и е дело на инженерите от General Motors. Същата година компанията го въвежда в своите модели Oldsmobile F85 и Chevrolet Corvair.
Да, тези две пионерчета не стигат до пистата на Формула 1, но техните наследници го правят. Porsche е първата марка, която открива реално приложение на новооткритието, тъй като двете американски возила така и не използват системата по познатия днес начин.

Моделите на германската класика 917/10 и 917/30 представят турбото на състезателната общност и от там насетне ежегодно започват да се изграждат различни модификации, пише Digital Trends. До началото на 80-те години на миналия век практически няма спортна кола, която да не разполага с въздушните турбини за по-висока мощност на двигателя.

Системата 4x4 първоначално е била инженерна мисъл на хората от Audi в зората на 80-те. Целта първоначално била да се създаде военно превозно средство, което да не разполага с огромните размери на джиповете и камионите и все пак да има възможност безпроблемно да минава през труднодостъпни трасета. Но за да бъде изпробвана една подобна система, трябва да бъдат пресъздадени възможно най-лошите условия за шофиране. А къде са били те по това време? Във WRC, естествено. Именно там за пръв път се срещаме с Audi Quattro, задвижвано от четирите независими едно от друго колела.

Полуавтоматичните скоростни кутии бяха представени чак през 2009 г. за колите в масово производство, но технологията е налична от 1983 г. насам. Инженерите на Porsche са първите, които намират за далеч по-полезно, ако премахнат третия педал на съединителя и буквално го сложат в ръцете на шофьора. Моделът 956 през въпросната година е първият с подобна смесена трансмисия. Колата се превръща в хит на несъществуващия вече Световен шампионат за спортни коли под егидата на Международната федерация по автомобилизъм (FIA).

Цялата статия с още любопитни неща четете в Bloombergtv.bg