ФИФА е похарчила над 50 млн. долара за маркетинг, за да популяризира Световното клубно първенство в САЩ това лято, като през последния месец е увеличила първоначалния си бюджет с милиони, за да стимулира посещаемостта на турнира, твърдят няколко души, запознати с бюджета. Световното клубно, проект, ръководен от президента на организацията Джани Инфантино, беше съпътствано от организационни предизвикателства, тъй като ФИФА се опитваше да направи фурор с първото издание на обновения турнир с 32 отбора.

В изявление, публикувано миналата седмица, от ФИФА заявиха, че "очакват голяма посещаемост и електрическа атмосфера" на дванадесетте места и в единадесетте града, където ще се проведе състезанието. Те твърдят, че турнирът в крайна сметка "ще се превърне в безспорния връх на световния клубен футбол".

Маркетинговите разходи на ФИФА изглежда са насочени предимно към социалните медии, като се влагат средства за популяризиране на публикации със значителен брой инфлуенсъри в Instagram. Това включваше ангажиране на бейзболен репортер, който да обясни футбола на американците, и покана към инфлуенсър по изобретенията да говори за състезанието, както и готвене на инфлуенсъри, които да се свържат с обикновените спортни фенове. ФИФА също така е похарчила значителни средства за рекламни табла на магистрали в няколко града.

Както вече беше съобщено ФИФА предприема необичайни стъпки в стремежа си да продаде стадионите за турнира това лято. Това проработи за откриващия мач с участието на Лионел Меси и Интер Маями, след като две седмици преди началото на турнира цените на билетите паднаха, а десетки хиляди места не бяха продадени.

Според ценообразуването на ФИФА в Ticketmaster най-ниската цена на местата беше 349 долара през декември след жребия, но по-рано този месец те бяха намалени по модела на динамичното ценообразуване на 55 долара. Международният ръководен орган също така подари възможности на колежа Маями Дейд, в който са записани над 100 000 студенти, като предложи билети само за 20 долара в седмицата преди турнирите - и с бонус от четири безплатни билета. ФИФА също така предоставя определен брой билети с отстъпка или безплатни билети на ветераните за много мачове от груповата фаза.

Тази стратегия пожъна дивиденти за откриването, тъй като 60 927 души посетиха мача на стадиона с капацитет 65 326 места. Оттогава насам ситуацията е разнопосочна. Победата на Байерн Мюнхен с 10:0 срещу Оукланд Сити се игра на много по-малкия стадион TQL с 26 000 места в Синсинати и 21 152 души посетиха този мач. Мачът на Пари Сен Жермен срещу Атлетико Мадрид събра 80 619 фенове на "Роуз Боул" в Пасадена в неделя следобед.

Десетки хиляди места обаче останаха свободни за другите два мача в неделя, като мачът на Палмейрас срещу Порто привлече 46 275 зрители на стадион "Метлайф" в Ню Джърси (82 500), а поражението на Сиатъл Саундърс от Ботафого събра предимно феновете на домакините - 30 151 зрители на "Лумен Фийлд", който побира 68 740 души. Дори и тези с голям брой празни места са разумна посещаемост за обновеното състезание, но изборът на стадионите предизвика безпокойство.

В понеделник на стадион "Мерцедес-Бенц" в Атланта, където Челси игра с отбора от МЛС Лос Анджелис ФК, но започна мача с огромни секции от празни места. Присъстващите на мача бяха 22 137 души, въпреки че капацитетът на стадиона е до 71 000 души. Най-евтиното място, което се предлагаше за следобедния мач в Атланта в средата на седмицата, към понеделник на обяд все още беше 52 долара.

Предизвикателството пред ФИФА се увеличи на местните пазари след потвърждението, че служители на Митническата и имиграционна служба на САЩ (ICE) може да присъстват на мачовете за Световното клубно първенство, докато Митническата и гранична служба на САЩ публикува във Facebook съобщение, че ще бъде "облечена и обута", за да осигури сигурността на първия кръг от мачовете - само за да изтрие публикацията, след като висши служители на ФИФА се свързаха с организацията, за да изразят загриженост относно реакцията, която тя е предизвикала.

Още през есента на 2025 г. европейските отбори са обсъждали отказване от турнира поради липса на яснота относно спонсорството, излъчването и наградния фонд. Имаше и смесица от критики и съдебни искове от страна на Висшата лига, Ла Лига и организациите, представляващи играчите, които са недоволни от нарушаването на календара и физическото натоварване на играчите от допълнителния турнир.

Скептицизмът на Европа се подчертава от факта, че собствените данни на ФИФА не включват английски, испански или италиански купувачи в 10-те най-продавани пазара за състезанието. Въпреки това се наблюдава значителен ентусиазъм от страна на бразилските и аржентинските привърженици, както и на египетските и тунизийските фенове, като за турнира пътуват значителен брой хора от двете страни. Диаспората от тези страни също създаде бурни сцени, особено в Ню Йорк.

Притесненията относно телевизионния оператор и наградния фонд бяха успокоени, след като беше сключена сделка за 1 млрд. долара с подкрепяната от Саудитска Арабия DAZN за излъчване на турнира в световен мащаб, а водещите европейски клубове бяха успокоени, като си осигуриха най-голямата част от парите за участие, като наградният фонд за участниците в турнира достига 125 млн. долара. Надеждата на ФИФА е, че интересът и доброто отношение към турнира ще се генерират с напредването му и че американската общественост ще похарчи големи суми за елиминационните етапи на състезанието, когато водещите европейски клубове вероятно ще заемат централно място.