Роджър Федерер се завърна. Не на тенис корта, защото турнирите все още са в застой заради коронавируса. За сметка на това името му се появява на рафтовете за обувките. Швейцарската спортна марка On представи тази седмица маратонките The Roger. Какво е специалното за обувката: тя е веганска, тоест – направена е без материали на животинска основа.

През миналата година Федерер се присъедини към On като инвеститор, The Roger е първият резултат от неговия ангажимент. Неслучайно обувката е вегансла: спортната индустрия е в истинска надпревара за най-зелените маратонки.

On е много по-малък от пазарните лидери Nike и Adidas. Според пазарните изследователи на NPD Group швейцарците са сред най-бързо растящите марки за обувки в САЩ тази пролет - с двуцифрени темпове на растеж. Ето защо индустрията внимателно следи какво се случва в On, пише Handelsblatt.

„Устойчивостта беше абсолютен приоритет в развитието на тези нови обувки“, подчертава съоснователят Дейвид Алеман. Новият модел е проектиран така, че разходите за материали да останат възможно най-ниски. „Резултатът е значително намален екологичен отпечатък“, подчертава швейцарецът. „Използваната веганска кожа съответства на само около 30 процента от екологичния отпечатък, който би оставило производството на животински кожи“.

Със синтетичната кожа On следва модата. В период от една година интернет модната търсачка Lyst оцени и определи поведението при пазаруване на 104 милиона онлайн купувачи: „От началото на годината заявките за търсене с ключови думи, свързани с устойчивостта, са се увеличили с 37 процента“, става ясно от анализа.

По-конкретно, устойчивите маратонки, според Lyst, в момента са особено търсен продукт. Класацията на най-популярните артикули се води от веганската маратонка Stan Smith, която дизайнерката Стела Макартни разработи заедно с Adidas. Френската марка Veja също е много популярна.

Прочетете целия материал в Investor.bg