Барселона е най-успешният испански футболен клуб в последните години и постоянно подобрява представянето си на терена. Каталунците спечелиха титлата в Ла Лига за втора поредна и имат 12 милиона активни потребители в социалните мрежи. Част от тях обаче са от несъществуващи профили и вредят на клуба, сочи доклад.

Наскоро клубът е поръчал проучване на агенцията I3 Ventures за присъствието на Барселона в социалните мрежи. То сочи, че 31 772 профила в социалните мрежи ("Фейсбук", "Туитър" и "Инстаграм") са ботове и не са реално съществуващи хора. Докладът гласи още, че единствената цел на тези профили е да дискредитират бранда.

Според изданието Palco23, което разполага с проучването, около 30% от разговорите и дискусиите в социалните мрежи, свързани с клуба, се контролират от автоматизирани профили, пише "Дневник". Негативните коментари зачестяват около загуби на каталунците. Тогава се наблюдава систематична атака, която включва негативни коментари и призиви за уволнение на треньора.

Изследването обхваща периода ноември 2017 г. - май 2019 г. То показва и разбивка на активните потребители, от тях 27% са испаноговорящи, 15% са каталунци, 21% са френскоговорящи, включително от Африка.