Още по темата

 

Звездата ни в професионалния бокс Кубрат Пулев имаше повод и за радост след присъдите, които произнесе Атлетическата комисия на Калифорния по двете жалби срещу него.
 
Макар да загуби по първата – от Джени Суши, Кобрата все пак бе подкрепен от членовете на комисията по втората – от Богдан Дину. Румънецът претендираше, че е получил неправомерен удар в тила, от който Кубрат е получил предимство и който е повлиял на крайния резултат. 
 
Според комисията обаче ударите на Кобрата не попадат в хипотезата за умишлени нарушения и затова победата му остава, пише boxingscene.com. 
 
Съгласно обединените правила на Асоциацията на боксьорската комисия (ABC), за умишлени нарушения се приема следното:
 
А. Преднамерени фалове
 
- Ако непозволен удар причинява нараняване и травмата е достатъчно тежка, за да прекрати боя веднага, боксьорът, причиняващ нараняването, губи с дисквалификация.
 
- Ако непозволен удар причинява нараняване, но съдията решава да битката да продължи, като уведомява останалите съдии и отнема две (2) точки от боксьора, който е причинил удара. Отнемането на точки за умишлени нарушения са задължителни.
 
- Ако умишлено нарушение причини травма на даден боксьор, но е решено битката да продължи, а нараняването е след четвъртия (4-ти) рунд, пострадалия боксьор ще спечели с ТЕХНИЧЕСКО РЕШЕНИЕ, ако води в резултата по точки до момента. Ако не е по-напред по точки, то той ще получи равен мач
 
Нито една от тези точки обаче не е била приложена по време на двубоя на Пулев с Богдан Дину, като единствено на Кубрат му бе отнета точка, но само една. Така статистиката на българина след мача остава непроменена - 27 победи (14 с нокаут) и 1 загуба.