Световният шампион Люис Хамилтън бе безапелационен на пистата "Пол Рикар", където води през цялото време и спечели Гран При на Франция. Британецът взе третата си победа за сезона във Формула 1 и 65-а в кариерата си, като поведе в класирането със 145 точки.

След пилота на Мерцедес останаха Макс Верстапен с Ред Бул и Кими Райконен с Ферари. Себастиан Фетел завърши едва 5-и след инцидент в началото с Валтери Ботас и със 131 точки изостана на 14 от големия си съперник в битката за титлата.

Надпреварата не предложи кой знае какви интересни моменти, като евентуалният дъжд, който можеше да обърка нещата, в крайна сметка не заваля.

Хамилтън стартира добре и запази първата си позиция, но след него нещата излязоха от контрол. Ботас бе ударен от Фетел, който без съмнение бе виновен за инцидента. Това доведе до спукана гума за финландеца и счупен нос за германеца. И двамата се добраха до бокса, но това ликвидира шансовете им за добро представяне.

На пистата излезе и кола за сигурност заради инцидент между Пиер Гасли и Естебан Окон, които отпаднаха след катастрофа помежду си. Фетел сложи най-твърдите гуми софт с идеята да кара с тях до края, като двамата с Ботас, който направи същото, бяха на последните две места. Верстапен излезе втори, Сайнц трети, а след тях бяха Рикардо, Магнусен и Льоклер.

Битката бе подновена в началото на шестата обиколка, без да има сериозни размествания на пилотите в челото. Все пак Райконен изпревари Магнусен и Льоклер и зае 5-ото място, а Фетел започна да си пробива път напред за няколко тура излезе 11-и. Ботас правеше нещо подобно.

Дани Рикардо пък зае третата позиция след успешна атака срещу Сайнц, който нямаше как да удържи и Кими зад себе си. В 10-ата обиколка пък Фетел бе наказан с 5 секунди заради инцидента в началото с Валтери. В 14-ата обиколка Себ вече бе 8-и, на 25 секунди от лидера. В челото Хамилтън нямаше проблеми и бе на повече от 3 секунди пред Макс.

В 20-ата обиколка Фетел вече бе 5-и след серия от изпреварвания и отлично темпо. Разликата до Люис все пак се увеличаваше с малко и бе почти 30 секунди. Стана ясно обаче, че след известно време може да завали дъжд и да обърка плановете на всички. В 26-ата обиколка все пак Верстапен влезе за смяна и сложи най-твърдите гуми софт и се върна точно пред Фетел на 4-о място.

Ботас по-трудно печелеше позиции, но все пак стигна до 8-ото място в 29-ата обиколка. Рикардо също влезе за смяна, но излезе зад Фетел на 5-а позиция. Германецът бе на 4 секунди от Макс, който с по-новите си гуми имаше предимство и се откъсна напред. Хамилтън пък имаше комфортно темпо в челото с гуми суперсофт и все още не влизаше за смяна. Това все пак стана в 33-ата обиколка, като всичко мина по план и Люис се върна зад Кими и пред Макс.

Дъждът не идваше, а Рикардо настигна Фетел в битката за четвъртото място, след като гумите на германеца се износиха и австралиецът много лесно изпревари съперника си. Кими спря за смяна в 35-ия тур и сложи суперсофт, като се върна на трасето пети, но след няколко обиколки се залепи зад съотборника си, след което и го изпревари, тъй като очевидно бе по-бърз. Ботас бе забавен при новата си смяна и се върна едва 9-и.

Фетел също трябваше да направи нов питстоп, като изтърпя и наказанието си от 5 секунди и се върна пети, което обаче бе максимума за него. Верстапен се оплака от вибрации в колата, но пък темпото му бе много добри и разликата до лидера започна да намалява, но все пак оставаше над 4 секунди. Кими пък започна да се доближава до третия Рикардо с по-меките гуми суперсофт и го настигна няколко обиколки преди края.

Атаките се закъсняха, като Райконен очевидно бе по-бърз и в 47-ата обиколка направи успешна атака и зае третото място. До края не се случи нищо кой знае какво.

Така Хамилтън спечели по категоричен начин, пред Верстапен, за когото това бе трети подиум в последните 4 старта и Кими Райконен. Дани Рикардо остана 4-и, а зад него финишираха Себастиан Фетел, Кевин Магнусен, Валтери Ботас, Карлос Сайнц, Нико Хюлкенберг и Шарл Льоклер.