Валтери Ботас с Мерцедес нанесе удар на старта на сезона във Формула 1, като спечели по категоричен начин Гран При на Австралия. 

Финландецът, който остана без победа през 2018-а, сега спечели за 4-и път в кариерата си и започна отлично кампанията. 

Ботас, който стартира втори, поведе още в началото и остави зад себе си световния шампион и негов съотборник Люис Хамилтън. Макс Верстапен с Ред Бул се качи на подиума, което бе великолепен резултат в първото състезание с Хонда. 

Голям провал за Ферари, след като Себастиан Фетел нямаше шанс да се бори за нещо в челото и остана едва 4-и, а зад него остана съотборника му Шарл Льоклер.   

Хамилтън стартира лошо и Валтери Ботас успя да се измъкне пред Люис и да заеме първата позиция. Себастиан Фетел остана трети, докато Макс Верстапен и Шарл Льоклер се изпревариха по веднъж, като холандецът остана 4-и, след като Фетел блокира съотборника си. 

Инцидент прати Дани Рикардо в дъното на колоната, след като излезе от пистата, мина през тревата и счупи предното си крило. Австралиецът трябваше да мине през бокса и това го постави в трудна ситуация. Дебютантът за Макларън Ландо Норис загуби две места и бе 10-и, докато Нико Хюлкенберг се имъкна на 8-ото място. 

В първите обиколки Ботас дръпна на 2 секунди пред Хамилтън, който пък бе на почти 4 от Фетел след само 6 тура. Льоклер изпусна един завой и мина през тревата, като изостана сериозно от Макс, който пък бе много близо до Фетел. Карлос Сайнц отпадна в 11-ата обиколка заради проблем в двигателя, което бе голямо разочарование за Макларън. 

Ботас дръпна още на Хамилтън, а Райконен бе първият, който смени гумите си в 13-ата обиколка, а веднага след това същото направи и Нико Хюлкенберг, като дори сложи най-твърдите гуми - хард. В 15-ата обиколка Фетел бе първият от челото, който направи смяна и се върна 6-и с гуми медиум. Последваха смени и за други пилоти, като това направи и Хамилтън и сложи също медиум, за да покрие Фетел.  

В челото обаче Ботас продължаваше да контролира темпото и бе изключително бърз, като преднината му пред Хамилтън бе повече от 33 секунди в 22-ата обиколка. Верстапен бе втори на цели 14 секунди. 

В 24-ата обиколка Валтери смени гумите си и се върна след Макс, също с гуми медиум. По-назад Фетел се доближаваше до Хамилтън, като преднината на световния шампион бе секунда и половина. Верстапен смени гумите си в 26-ата обиколка, като се върна 5-и, на 4 секунди зад Фетел. 

Няколко тура по-късно, холандецът изпревари Себастиан, който загуби темпо с гумите медиум. Рикардо и Грожан отпаднаха, а и Хамилтън се оплака от износване на гумите си. Верстапен бе със страхотна скорост и доближаваше и Люис, на когото също липсваше скорост. Последваха обаче обиколки, в които световният шампион успя да вдигне малко темпото. 

Пиер Гасли пък направи първата си смяна чак в 38-ата обиколка и се върна 10-и, но Квят веднага го изпревари, като се задържа пред него него в следващите обиколки.  

Фетел пък се изцепи по радиото: „Защо сме толкова бавни?”, а Льоклер започна да се доближава до него. В челото Ботас определено се забавляваше. Макс допусна грешка и мина през тревата, което увеличи пасива му до Хамилтън до над 3 секунди. Няколко обиколки преди края Льоклер бе на по-малко от секунда от Фетел, но скоро след това разликата се вдигна, което вероятно означаваше, че пилотите на Ферари са получили указание да запазят позицията си. 

Верстапен отново се доближи на около секунда от Хамилтън, който влезе в квалификационен режим в търсене на допълнителната точка за най-бърза обиколка, но не успя да я постигне, като най-бързи тур бе за Ботас и той взе 26 точки от уикенда, като завърши с повече от 20 секунди аванс. 

След пилотите на Ферари Фетел и Льоклер се наредиха Кавин Магнусен, Нико Хюлкенберг, Кими Райконен, Ланс Строл и Дани Квят, който задържа зад себе си Пиер Гасли.