2020-а бе необичайна и трудна година и за Формула 1, която обаче премина под знака на Люис Хамилтън, който се превърна в абсолютна легенда в историята на спорта.  
 
Въпреки доминацията на Мерцедес и британеца, сезонът предложи някои изненадващи развръзки, след като в рамките на 23 седмици – от началото на юли до средата на декември, бяха проведени 17 състезания, само в Европа и Близкия Изток и така кампанията бе спасена. Керванът се завърна на писти като „Нюрбургринг”, „Имола” и „Истанбул Парк”, а за първи път състезания имаше на „Муджело”, както и на новото трасе в Португалия край Портимао.    
 
Хамилтън счупи серия рекорди, за да стигне до 7-ата си световна титла, с което се изравни с Михаел Шумахер, когото успя да надмине по победи стигайки до 95, при 91 за великия германец. Така за мнозина Люис вече категорично е №1 за всички времена. Мерцедес триумфира в 13 от 17 старта (11 триумфа за Люин), 2 победи взе Макс Верстапен, а по една записаха Пиер Гасли и Сехио Перес.  


 
Началото не бе впечатляващо за фаворита, след като Люис остана едва 4-и в ГП на Австрия, но след това с 3 поредни победи много бързо разсея съмненията, че ще има проблеми по пътя към поредната титла, след като Валтери Ботас много бързо показа колебания.  
 
Макс Верстапен спечели втората надпревара на пистата „Силвърстоун” под името ГП 70 Ф1, след като показа отлична грижа за гумите, но бе ясно, че въпреки подобрението си Ред Бул няма да бъде сериозен конкурент на фаворита, който за сезона боядиса колите си в черно, за да подкрепи борбата срещу расизма и дискриминацията.  


 
Нови 3 успеха в следващите 4 старта запазиха контрола на Хамилтън, който дори и когато не бе на ниво и имаше проблеми, не губеше много точки срещу Ботас. Люис остана едва 7-и в Италия, но финландецът завърши 5-и и записа едва 4 точки повече.  
 
Именно на Монца се стигна до сензация, след като Пиер Гасли триумфира за тима на Алфа Таури и стана първият французин с победа от Оливие Панис през 1996-а. Той стартира едва 10-и, но си проби път напред, за да стигне до невероятен триумф, като зад него се наредиха Карлос Сайнц и Ланс Строл. Хамилтън получи наказание за минаване през бокса, когато той е затворен, а и Ботас отново се провали.  
 
Хамилтън продължи да трупа преднина в точките, въпреки че в Русия загуби победата заради 2 наказания заради нерегламентирани тренировъчни стартове и остана трети. В Португалия той изпревари Шумахер по победи, а в Турция, 3 кръга преди края на сезона, спечели и очакваната 7-а световна титла, в която така или иначе малко се съмняваха преди старта на годината.  

Люис пропусна предпоследната надпрева заради Ковид 19, а заместилият го Джордж Ръсел впечатли, като само късметът не му позволи да спечели. Серхио Перес най-после стигна до първата си победа в своя 190-и старт на различната конфигурация на трасето с Бахрейн, а в последното състезание триумфира отново Макс Верстапен.  
  
Кампанията обаче предложи и много други интересни неща, както и провали, като най-големият бе естествено този на Ферари. Скудерията тотално разочарова, за да запише едва 3 подиума и да остане на 6-о място при конструкторите, което бе най-лошото класиране на тима от 1981 година насам.  
 
Себастиан Фетел бе изключително демотивиран, след като още преди началото на кампанията стана ясно, че си тръгва след края на кампанията и германецът определено се чувстваше пренебрегнат за сметка на Шарл Льоклер. Четирикратният световен шампион успя да запише едва един подиум и общо 33 точки, а на един късен етап от сезона се разбра, че ще премине в Астън Мартин (Рейсинг Пойнт) от новия сезон.  
 
Макларън спечели третото място при конструкторите след отлична работа на Карлос Сайнц и Ландо Норис, които донесоха два подиума на отбора, който записа най-доброто си класиране от 2012-а насам и ще се надява възходът да продължи и с двигателите на Мерцедес от следващата година.  
 
Рено също показа признаци на възход, като Дани Рикардо завърши 5-и при пилотите, стигайки до 2 подиума. Такъв обаче имаше и за Естебан Окон, който завърши 2-и във втората надпревара на „Сахир”. Рейсинг Пойнт пък определено трябваше да постигне повече, след като колата бе копие на Мерцедес от 2019-а.  
 
Пиер Гасли демонстрира отлични качества с колата на Алфа Таури и то не само заради победата си на Монца. Французинът бе много постоянен, като завърши 10 пъти в точките и стигна до 10-ото място в класирането при пилотите.  
 
Така или иначе Хамилтън бе голямата фигура през годината, като подобри много рекорди. Сред тях бе този по победи, като има 95 срещу 91 за Шумахер, подиуми – 165 срещу 155 за германеца, като изравни постижението на Михаел от най-много подиуми за един конструктор, като двамата имат по 116.  
 
Той завърши в точките във всичките 16 състезания, в които кара и е спечелелил точки вече в 229 надпревари, докато Шуми остава с 221. Поредните състезания с точки станаха за него 48, а освен това вече има по 8 победи на „Хунгароринг” и „Силвърстоун”, докато Шумахер е също с 8 на „Мани Кур” във Франция.   
 
Люис е големият фаворит и за 2021-а, когато обаче надеждите са най-после той да бъде поставен под сериозно напрежение от Макс Верстапен и Ред Бул. Планът е в сезона да има 23 състезания, което ще бъде страхотно. Стискаме палци Ковид-кризата постепенно да отмине и да гледаме още много вълнуващи състезания от Формула 1.