Финалът в Шампионската лига през миналия сезон е поставил рекорд по отношение на отзвука в социалните мрежи, пише "Дневник".  Общият брой на взаимодействията, свързани с двубоя между Ливърпул и Тотнъм (2:0) в Мадрид, е прескочил границата от 1 милиард, съобщава fcbusiness.co.uk, като се позовава на данните на компанията Conviva.

Резултатът от 1.09 млрд. взаимодействия превръща финала на Шампионската лига в най-голямото годишно спортно събитие в света. Всички други водещи спортни събития изостават с поне 30%, сочи сайтът. Отчетени са 177 милиона импресии в канала на Шампионската лига в "Инстаграм", което е рекорд в света на спорта.

В общия брой от 1.09 милиарда взаимодействия се включват харесвания, споделяния, коментари и преглеждания на видеа. Резултатът показва ръст спрямо предишния финал в Шампионската лига.

Данните са извлечени от поведението на хората в профилите на УЕФА, Ливърпул, Тотнъм, личните профили на футболистите, както и на някои медии в социалните мрежи. Близо половината от взаимодействията - 486 милиона, са дошли от профилите на УЕФА.

"От години финалът в Шампионската лига е най-голямото еднодневно спортно събитие по отношение на медийното си отразяване, а резултатите от финала в Мадрид потвърждават, че това важи и за социалните мрежи", каза маркетинг директорът на УЕФА Ги-Лоран Епщайн.

Той посочи, че целта на УЕФА е да развива съдържание, което да привлича взаимодействия и общуване със запалянковците.

Събитието предоставя отлична възможност и за партньорите на европейския футболен съюз. Шоуто преди финала, организирано от "Пепси", е събрало 88 млн. гледания и 381 млн. взаимодействия във "Фейсбук" и "Инстаграм".