Световният шампион Макс Верстапен спечели трета поредна победа за сезона във Формула 1, след като триумфира в Гран При на Испания. Нидерландецът записа 24-ия триумф в кариерата си, а успя да оглави и класирането, макар и след като стратегията на съотборника му Серхио Перес бе жертвана на практика отборът подари триумфа на Макс. 

Досегашният лидер Шарл Льоклер водеше комфортно в първата половина на надпреварата, но отпадна поради повреда. Така Верстапен вече е със 110 точки, докато съперникът му от Ферари остана със 104, което бе огромно разочарование за Скудерията. 

Серхио Перес направи успеха на Ред Бул двоен след много силно състезание, а Джордж Ръсел се качи на подиума за Мерцедес след отлична надпревара. Люис Хамилтън потвърди възхода на Сребърните стрели, след като в началото бе предпоследен, но завърши 4-и. 

В началотго от водещите пилоти само британецът избра различна стратегия по отношение на гумите, като заложи на старт с медиум. Останалите бяха със софт. 

Макс потегли добре, но Шарл го затвори и запази първото си място. Хамилтън пък спука гума след контакт с Кевин Магнусен и това ликвидира състезанието му. Британецът водеше битка със Сайнц за по-предна позиция  и в крайна сметка се оказа на губещата позиция. Фернандо Алонсо бързо излезе 15-и, а Хамилтън се върна последен с гуми софт. Ръсел и Перес минаха пред Сайнц и бяха трети и четвърти. 

Магнусен все пак остана в надпреварата, докато Мик Шумахер излезе 6-и, но скоро бе изпреварен от Валтери Ботас и от Естебан Окон. В челото Льоклер имаше аванс от секунда и половина. 

В 7-ата обиколка Сайнц допусна поредна грешка, завъртя се и излезе в чакъла, но все пак успя да продължи, макар и връщайки се 11-и. Перес пък притисна Ръсел за третата позиция. В 9-ия тур обаче и Макс не успя да остане на пистата, по подобие на Сайнц между 3-и и 4-и завой, нов все пак загуби само 2 позиции и се върна 4-и. Това обаче даде аванс от 9 секунди на Льоклер. 

В 11-ата обиколка Перес пусна Верстапен, за да атакува Ръсел, който задържаше и двамата. Макс обаче не бе достатъчно близо, а и отново имаше проблем с DRS-а, като задното крило не се отваряше. 

Макс и Ръсел смениха гуми в 14-ата обиколка, като сложиха медиум, а Джордж остана пред съперника. Сайнц излезе 9-и след изпреварване срещу Норис, а Верстапен продължаваше да има проблеми с DRS-а и да не може да атакува Ръсел, макар и да бе на под секунда пасив. 

Перес влезе за късна смяна, а Льоклер водеше уверено и пазеше гумите. Макс бе бесен от проблемите с DRS-а и продължаваше да остава зад Ръсел. Льоклер влезе за смяна в 22-ата обиколка и се върна без проблеми начело, с аванс от около 6 секунди. 

В 24-ата обиколка Макс атакува успешно, но Ръсел макар и с рисково действие успя да си върне позицията, показвайки агресивна защита. Перес се оплака, че може да бъде по-бърз, но това естествено не му помогна. 

В 27-ата обиколка кошмар сполетя Льоклер и Ферари. Шарл загуби мощност, влезе в бокса и се прибра в гаража. Ужасно за Скудерията и страхотен шанс за Макс, който обаче не успяваше да мине пред Ръсел и пресече стратегията на съперника с по-ранно второ спиране и гуми софт. Той се върна 4-и. Ръсел бе лидер пред Перес и Ботас. 

Чеко подгони Джордж и в 31-ия тур го изпревари отлично от външната страна, излизайки начело. Макс излезе трети след изпреварване срещу Ботас. Сайнц смени гуми от 5-о място и пак сложи медиум. 

Перес откъсна напред, а Ръсел загуби скорост и влезе в бокса, като Макс мина пред него. От Ред Бул извикара рано Чеко за смяна, което остави Верстапен начело, а мексиканецът се върна пред Ръсел, което бе и целта. Хамилтън пък бе стигнал до 6-ата позиция, което бе страхотно за него. 

Макс влезе за смяна в 45-ия тур с идея да се върне пред Ръсел и в крайна сметка успя да го направи, което бе ключово. От Ред Бул пък очаквано предупредиха Перес, че ще трябва да пропусне Макс, което бе разочароващо за мексиканеца, но и логично. Пропускането се случи в 49-ата обиколка. 

В същия тур Хамилтън мина през пита за софт, като се върна 7-и. Ръсел също направи нова смяна и се върна на около 3 секунди от Ботас, който бе на страхотната трета позиция, но пилотът на Мерцедес бързо изпревари финландеца, който бе с износени гуми. Перес направи нова смяна, но се върна втори без проблеми. 

Ботас бързо бе изпреварен от Сайнц и Хамилтън и се смъкна 6-и, след като очевидно бе много по-бавен от съперниците си. Люис притисна Карлос за 4-ото място и го изпревари от външната страна в 60-ата обиколка. Страхотно състезание за британеца, който в началото бе предпоследен. 

В крайна сметка до края имаше още драма, след като от Мерцедес инструктираха пилотите си, че имат проблем и може да не завършат, което изведе Сайнц 4-и. Верстапен, Перес и Ръсел все пак се качиха на подиума. Сайнц финишира 4-и, а Хамилтън, Ботас, Окон, Норис, Алонсо и Цунода допълниха десетката. При конструкторите Ред Бул вече е лидер със 195 точки, докато Ферари остана само със 163. Другата неделя е Гран При на Монако.